درباره رابطه مافیا و هالیوود و یا روابط سلبریتی‌های سیاسی و سینمایی با مافیا، حرف و حدیث و رمز و راز وجود دارد. برخی از این حرف و حدیث‌ها را به نقل از«روزیاتو» و «حوالی امروز» بخوانید.

بروبچه‌های پدرخوانده

حوالی امروز  / مافیا، روابط مافیایی و دست‌ها و آدم‌های همیشه پشت پرده، از خیلی وقت پیش برای فیلمسازها جذاب بوده است. نتیجه این جذابیت را هم خودتان در محصولات مختلف هالیوودی مثل سه‌گانه «پدرخوانده» و فیلم‌های قبل و بعدش دیده‌اید. اما به اندازه همین جذابیتی که گفتیم، درباره رابطه مافیا و هالیوود و یا روابط سلبریتی‌های سیاسی و سینمایی با مافیا، حرف و حدیث و رمز و راز وجود دارد. برخی از این حرف و حدیث‌ها را به نقل از«روزیاتو» و «حوالی امروز» بخوانید.


قلب سیاه
بالاتر از روابط هالیوود با مافیا، این ادعا را هم می‌شود مطرح کرد که این تشکیلات بزرگ فیلم‌سازی، مافیای خاص و پدرخوانده‌های خاص خودش را دارد. گواهش کتاب معروف «قلب سیاه هالیوود» نوشته «داگلاس تامپسون» است که در آن از «جانی روسلی» نام می‌برد. فردی که در زمان خودش با وجود چند بار دستگیر شدن، نفوذ و قدرت زیادی دارد، هیچ سمت و مسئولیت آشکار یا رسمی نداشته، می‌تواند کارگردان جابه‌جا کند، بازیگر بسازد و به شهرت برساند، قراردادها را لغو یا محکم‌سازی کند و همه جور کاری از او برمی‌آید آن‌قدر که در دوره‌ای به «هنری کسینجر» هالیوود معروف شده است! ازجمله مسائل جالب رابطه این فرد با «فرانک سیناترا» خواننده و بازیگر معروف و درگذشته هالیوود است، یعنی کسی که در این مطلب ازجمله متهمان رابطه داشتن با مافیاست. بخش بزرگی از شهرت ماندگار سیناترا و داستان‌هایی که درباره‌اش وجود دارد مبتنی بر ارتباطات مافیایی او است. البته شایعه هم نیست چون اف‌بی‌آی به‌قدری در این مورد مشکوک بوده که سال‌ها پیش از مرگش همه روابط او را زیر نظر داشته است. ازجمله رابطه با بسیاری از افراد سرشناس مثل رئیس باسابقه مافیای شیکاگو و... . 
هالیوودی‌ها هم انگار از روابط او با خبر بودند و حتی می‌گویند شخصیت بدنام «جانی فونتون» در فیلم معروف پدرخوانده با الهام از شخصیت «سیناترا» ساخته و پرداخته شده است. البته آن‌هایی که تاریخ سینما و هالیوود را بیشتر زیر و رو کرده‌اند معتقدند این امکان هم وجود دارد که مافیا به رابطه برقرار کردن با «سیناترا» علاقه‌مند بوده و این هنرمند هالیوودی هم به دلیل وحشت از عواقب کار، دست رد به سینه مافیایی‌ها نزده است.

رفیق شش‌دانگ «کلمبو»
مورد باز هم خیلی معروف دیگر «جیمز کان» است که دست برقضا در فیلم «پدرخوانده» نقش یکی از پسران
«دن کورلئونه» را بازی کرده است. جیمزکان وقتی برای بازی در فیلم انتخاب می‌شود، با «کارمین پرسیکو» رئیس خانواده مافیایی «کلمبو» رفیق شش‌دانگ بوده است! این دونفر آن‌قدر با هم در ارتباط نزدیک بوده‌اند که مأموران دولتی یقین کرده بودند جیمز کان به مافیا پیوسته است. حتی سال‌ها بعد وقتی «پرسیکو» برای اتهاماتی مثل اخاذی، قاچاق و... محاکمه می‌شود، این بازیگر سینما در دادگاه حاضر شده و از او حمایت می‌کند. کارشناسان سینما هم بازی جذاب و به یاد ماندنی او در «پدرخوانده» را فراتر از نقش‌آفرینی در یک فیلم دانسته و می‌گویند «کان» در واقع شخصیت خودش را بازی کرده است! علاوه بر این، ادعاها و مدارکی هم وجود دارد که «کان» از سوی خانواده مافیایی کلمبو لقب «همکار» را دریافت کرده بود. «همکار» رده و لقبی بود که به افراد غیرایتالیایی مورد اعتماد و عضو مافیا داده می‌شد. حتی هنوز با وجود مرگ «کان» در سال۲۰۲۲ اتهاماتی وجود دارد که او از ارتباطات مافیایی خود برای تحت فشار قرار دادن تهیه‌کنندگان استفاده کرده است تا او را برای نقش‌های سینمایی برجسته به کار بگیرند.
«جرج رَفت» را هم باید به این فهرست اضافه کرد. بازیگر معروف و قدیمی هالیوود که با یک نقش گانگستری و مافیایی در فیلم «صورت زخمی» تبدیل به ستاره آن زمان هالیوود شد متهم است نسبت به بقیه روابط عمیق‌تری با مافیا داشته است. تا حدی که یک بار پس از پرواز طولانی بین‌قاره‌ای وقتی هواپیمایش روی آسمان لندن می‌رسد، انگلیسی‌ها همان‌جا روی هوا، ردش را می‌زنند و اعلام می‌کنند به دلیل روابط مشکوک مافیایی نمی‌توانند به او اجازه ورود به انگلیس را بدهند. البته مدرک و سندی درباره اینکه «رفت» عملاً کاری برای مافیا انجام دهد وجود ندارد و همه چیز به روابط مشکوک بین او و سران مافیا ختم می‌شود. روابط مشکوکی که سبب می‌شده گاهی مافیا برای «رفت» کاری را انجام دهد. مثلاً وقتی بازیگرانی چون جیمز کاگنی و گری کوپربه خاطر فعالیت‌های ضدمافیایی مورد خشم مافیا قرار گرفته و قرار است کلکشان کنده شود، «رفت» پادرمیانی کرده و ظاهراً برنامه ترور آن‌ها را لغو می‌کند. حالا خودتان حدس بزنید کیفیت و نوع رابطه این بازیگر با مافیا چطور بوده و تا چه حد عزیز که پدرخوانده‌های گردن کلفت حاضر می‌شوند قید کشتن دو نفر از مخالفانشان را به خاطر او بزنند!

خانم مونرو
«مریلین مونرو» هم برای اهالی سینما و علاقه‌مندان فیلم‌های هالیوودی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی خیلی آشناست. روابط او با سیاستمدارانی مثل جان اف‌کندی و برادرش و همچنین مرگ مشکوک او البته از مواردی که گفتیم، بیشتر شهرت دارد. ظاهر قضیه این بود که چهره پرطرفدار عالم سینما یک‌باره و پس از مصرف بیش از حد داروی آرام‌بخش «باربیتورات» مثلاًخودکشی کرده است. 
یک بازیگر به نام «جیانی روسو» که سوابق مافیایی پرو پیمانی دارد و باز هم دست برقضا بعدها در فیلم پدرخوانده بازی می‌کند، ادعا کرده مریلین مونرو توسط آدمکش‌های مافیا کشته شده است! بر اساس این داستان، مریلین ظاهراً توسط سران مافیا برای نزدیک شدن به جان اف‌کندی و برادرش رابرت کندی مورد استفاده قرار گرفته بود تا بتواند اطلاعات کسب کند. مونرو اما سرانجام از دخالت مافیا در زندگی خصوصی‌اش خسته شده و تصمیم می‌گیرد درباره روابط مافیایی‌اش افشاگری کند اما پیش از عملی کردن نقشه‌هایش، معلوم نیست چطور تصمیم می‌گیرد خودکشی کند؟! شواهدی هم وجود دارد که آپارتمان مونرو استراق سمع شده و رؤسای مافیایی و یا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با دقت به حرف‌های او گوش می‌دادند.
فهرست هالیوودی‌های مافیایی هم مربوط به چهره‌های قدیمی این تشکیلات و تقریباً بلند بالاست و از حوصله این مطلب خارج؛ اما حتی با خواندن بخشی از آن، خواننده‌ها ممکن است به خودشان حق بدهند که درباره ستاره‌های امروزی هالیوود و رابطه‌شان با مافیا یا درباره مافیای خود هالیوود فکرهای ناجور بکنند... پس اجازه بدهید این مطلب را در همین جا و همین اندازه درز بگیریم!
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.