رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب ایجاد ایران قوی می شود گفت: نفوذ کلام بزرگان و نخبگان عشایر و طوایف و اقوام اثرگذار است و باید در جهت نیل به تحقق ایران قوی از آن استفاده شود.

نقش نفوذ کلام بزرگان و نخبگان عشایر در مشارکت در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانش عشایر را پاسداران واقعی مرزهای کشور دانست و گفت: در گذشته در ایران اقوام و به خصوص عشایر محور پاسداری از این مرز و بوم بوده‌اند و در 45 سال گذشته نقش عشایر در این خصوص بسیار پررنگ بوده است.

وی با اشاره به تاریخ درخشان عشایر در حفاظت ار مرزهای کشور، افزود: ایران تنها زمانی به طور کامل توسط متفقین در زمان حکومت پهلوی و جنگ جهانی دوم اشغال شد که نقش دفاعی عشایر تضعیف شده بود.

وی با اشاره به فرمان تشکیل بسیج توسط امام (ره)، گفت: امروز ملت ایران نیروی دفاعی خود را در قالب بسیج مردم پایه، در کنار ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شکل داده است تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برگزاری انتخابات در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: ایران قوی باید دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح قوی داشته باشد و مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب ایجاد ایران قوی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص نفوذ کلام بزرگان و نخبگان عشایر و طوایف و اقوام اثرگذار است و باید در جهت نیل به تحقق ایران قوی از آن استفاده شود.

نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی

احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری نیز هدف از برگزاری این همایش را تبیین نقش عشایر در تمامی عرصه‌های کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از همیشه اهمیت نقش اثرگذار عشایر در تقویت وحدت و مشارکت اجتماعی و سیاسی احساس می‌شود.

حل مشکلات عشایر مورد تاکید است

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این همایش در سخنانی با اشاره به نقش عشایر در عرصه‌های مهم و کلیدی در تاریخ کشور، اظهار داشت: عشایر جامعه‌ای خودکفا و خوداتکا هستند و در امنیت غذایی، تولید گوشت قرمز، صنایع دستی و همچنین پاسداری از مرزهای کشور نقش ارزنده‌ای دارند.

شایان نادری با اشاره به سفر دوم رییس‌جمهور به کهکیلویه و بویراحمد در سال جاری، بیان داشت: دستورالعمل‌هایی برای حل مشکلات و رفاه عشایر ابلاغ شده است که اجرای بخشی از آنها بر عهده سازمان امور عشایر است و بخش‌هایی نیز با مطالبه‌گری از دستگاه‌های ذی‌ربط محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان امور عشایر به عنوان دستگاه متولی، در کنار 50 دستگاه دیگر، به جامعه عشایری خدمات‌رسانی می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.