رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان یکی از کارهای ضروری است.

کلینیک جامع سالمندی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر محمدتقی آشوبی امروز (۳۰ بهمن ماه) در نشست کمیته حمایت از جمیعت سالمندان گیلان، با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است و شمار سالمندانش در حال افزایش است، اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب سلامت‌محور به سالمندان اهمیت دارد. باید اقدامات کمی و کیفی سلامت‌محور به سالمندان با دقت بیشتری ارائه شود، چون سونامی سالمندی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه امکانات زیرساختی برای سالمندان به‌ویژه در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از آنها در جامعه فراهم نیست، گفت: زادآوری در گیلان بسیار کم است و آینده جمعیت سالمندی بسیار مخاطره‌آمیز است.

آشوبی بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در گیلان تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی سالمندان پرخطر و حمایت از آنها یکی از الزامات فوری و اساسی در گیلان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در کلینیک ویژه تخصصی شهدای سلامت در دستور کار است، افزود: ارائه خدمات درمانی و مراقبتی سالمندان به‌صورت یک بسته خدمتی جامع، برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.