نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اجتماع منتظران امسال که پیش از جمعه انتخابات برگزار می‌شود، به‌مثابه مانور بصیرت و وحدت پیش از انتخابات ۱۱ اسفند است.

جشن نیمه شعبان ۱۴۰۲ مانور بصیرت و وحدت است

به گزارش قدس خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دوشنبه در دیدار با برگزارکنندگان اجتماع بزرگ «منتظران ظهور» ویژه بزرگداشت جشن نیمه شعبان ۱۴۰۲ که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران تشکل‌های مردم‎ نهاد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: در مساله اجتماع منتظران، این خیلی خوب است که مشهدالرضا (ع)، سرخط حرکتی شده که امروزه در سراسر کشور دیده می‌شود و نیمه شعبان، اجتماعات مختلفی در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: با وجود توفیقاتی که به عنایت وجود اقدس بقیة ‎الله الاعظم (عج) شکل گرفته، یک مساله مهم این است که ما نباید درجا نزنیم و از نظر کیفی، این مراسم باید توسعه مستمر داشته باشد. از این جهت، تلاش کنید به‌موازات توسعه عرضی رویداد در شهرها و روستاهای مختلف کشور، پیوست بین‌المللی هم برای این رویداد تعریف شود. در این راستا، نه‌فقط در بسیاری از کشورهای منطقه بلکه حتی در برخی از کشورهای شرق و غرب عالم هم به‌واسطه حضور تشکل‌های فرهنگی دینی، بستر برگزاری اجتماع منتظران وجود دارد.

با محوریت مردم و مسجد برنامه‌ریزی کنید

وی با اشاره به تقارن جشن نیمه شعبان و انتخابات ۱۱ اسفند در یک هفته نیز گفت: عزیزان من، حقیقت این است که دشمن برای این انتخابات، برنامه‌ریزی‌های پر دامنه‌ای انجام داده و از حوزه‌های امنیتی گرفته تا فرهنگی و سیاسی، چشم به فرارسیدن این روز دارد. از این جهت، اجتماع منتظران که پیش از جمعه انتخابات برگزار می‌شود، فرصت کم‌نظیری است تا حضور میدانی مردم و مشارکت گسترده نمود عینی پیدا کند و این اجتماع به‌مثابه مانور بصیرت و وحدت پیش از انتخابات ۱۱ اسفند باشد.

علم الهدی بیان کرد: در حوزه تبلیغات و فراهم کردن زیرساخت‌ها اقدامات خوبی در جریان است. برگزاری این اجتماع برای دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های مردم ‎نهاد مشهد تجربیات ارزشمندی به دنبال داشته و از مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری و سازمان تبلیغات گرفته تا حوزه‌های تأمین امنیت، تلاش‌های مؤثری برای به میدان آوردن امن و پرشور مردم صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد ضمن تأکید بر ایجاد همگرایی میان تشکل‌های مردم‎ نهاد تصریح کرد: امروزه مساجد باید محور همه برنامه‌ریزی‌ها در سطح محلات و حاشیه شهر مشهد باشند. در این راستا و با تمرکز بر اجتماع منتظران، در حاشیه شهر به دو مساله توجه داشته باشید؛ یکی اینکه تشکل‌ها سرخط ایجاد همگرایی در بین مردم باشند و دیگری اینکه همه برنامه‌ریزی‌ها به محوریت مساجد برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.