نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اهمیت اجتماع عظیم فاطمیه در مشهد به این است که بیش از توجه نهادهای مختلف، مردم مشهد خودشان پای‌کار ترویج و تقویت آن بوده‌اند و هر سال نیز بر ابعاد گرامیداشت این دو مناسبت افزوده شده است.

اجتماع فاطمیون، تجلی واقعی میدان‎ داری مردم مشهد است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر سه شنبه در دیدار با شورای برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون مشهد که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر من در سال‌های اخیر، تقویت روزافزون دو رویداد فرهنگی در مشهد بیش از همه حائز اهمیت است؛ یکی اجتماع عظیم فاطمیه و دیگری جشن بزرگ نیمه شعبان. اهمیت این دو رویداد نیز از آن جهت است که بیش از توجه نهادهای مختلف، مردم مشهد خودشان پای‌کار ترویج و تقویت آن بوده‌اند و هر سال نیز بر ابعاد گرامیداشت این دو مناسبت افزوده شده است. بنابراین از بسیج گرفته تا سازمان تبلیغات، سازمان رسیدگی به امور مساجد و هم‌چنین هیأت‌های مذهبی، حضور نهادها بسیار خوب است اما بانیان اصلی این مراسم، خود مردم متشکل از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی هستند.

مردم، میدان‌دار اصلی فاطمیه مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در جریان اقامه عزای حضرت زهرا (س) در فاطمیه دوم توجه داشته باشید که این رویداد باید بیش از پیش با انگیزه‌های انقلابی گره بخورد. تشییع پیکر شهدای گمنام در این روز یکی از تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب متولیان امر بوده و شایسته تقدیر است که شهدا، مهمانان عزیز فاطمیه مشهد باشند اما به‌هرحال، دقت کنید که این موضوع باید در اصل برگزاری، رنگ و بوی سوگواری صدیقه اطهر (س) را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت وجودی مشهد الرضا (ع) نیز به همین است که اگر در سایر نقاط کشور، مقارن با ایام فاطمیه شاهد تشییع ابدان مطهر شهدا هستیم، عزاداران زهرای مرضیه در مشهد الرضا (ع) پیش از همه در پیشگاه امام هشتم به سوگواری برای بی بی دوعالم بپردازند. به همین دلیل، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اجتماع‌کنندگان بتوانند اشک و سوگواری خود را از آغاز اجتماع شروع کنند و در انتهای مسیر به‌عنوان قله مراسم، پا به بارگاه منور امام رضا (ع) بگذارند و در محضر امام، فاطمیه را برپا کنند.

علم الهدی ادامه داد: برادران و عزیزان، حفظ اخلاص و باورمندی شخصی شما به‌عنوان برگزارکنندگان اجتماع عظیم فاطمی بسیار مهم است. توجه داشته باشید که این مراسم نه به نفع یک جریان سیاسی یا سازمان خاص بلکه در جریان بزرگداشت نام شهر علی ابن موسی‌الرضا (ع) قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: این را هم به آقای باغگلی و هم به سایر دوستان تأکید می‌کنم. تبلیغات شهری بسیار مهم است. امتیاز بزرگ سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری نیز به همین است که تبلیغات شهری را با ابتکارات خاص در خدمت مناسبت‌های معنوی قرار دهند. عبارت‌های زیبا و طرح‌های بسیار جالبی که امروزه نیز در سطح شهر شاهد هستیم، به برکت همین ابتکارات است و باید توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.