هم‌زمان با روز پنجم از ماه مبارک رمضان، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اصلانی از طلاب جهادی حاشیه شهر مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی در آغوش حرم امام رئوف آرام گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، پیکر پاک این عالم شهید ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان استانی، شهری، خانواده این شهید والامقام و مردم ولایتمدار مشهد از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

این مراسم با قرائت خطبه و سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی ادامه یافت.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در این مراسم بابیان اینکه حادثه دل‌خراش حمله عامل تکفیری به سه طلبه در حرم امام رضا(ع) علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان و زائران و مجاوران موجب هتک حرمت بارگاه حضرت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) شد، گفت: تاکنون شاهد چنین حادثه‌ای در حرم امام رئوف در ماه مهمانی خدا نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهید حجت‌الاسلام شیخ محمد اصلانی در ستاد ساماندهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد مسئول ۸ پهنه حاشیه شهر بود، گفت: این شهید بزرگوار به‌عنوان عالمی فاضل مدیریت این هشت پهنه گسترده را  بر عهده داشت، او از یادگاران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که روز و شب زندگانی خویش را صرف خدمت به مردم محروم و مظلوم حاشیه شهر کرده بود.

شهادت حجت‌الاسلام اصلانی مشابهِ شهادت شهدای کربلا بود
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کمک‌رسانی به مردم محروم حاشیه شهر مشهد از  اولویت‌های زندگانی شهید حجت‌الاسلام اصلانی بود و هیچ‌وقت برای استراحت زمان معینی نداشت از همین رو لحظه‌لحظه عمر خویش برای خدمت به کودکان محروم و خانواده‌های بی‌سرپرست مشهدی اختصاص می‌داد، افزود: این شهید والامقام در جریان رزمایش مواسات از افسران این عرصه بود.

آیت‌الله علم الهدی شهادت حجت‌الاسلام اصلانی را علاوه بر خانواده‌اش به فرزندان محروم و خانواده‌های بی‌سرپرست حاشیه شهر مشهد تسلیت و تبریک گفت و ادامه داد: کودکان محروم و خانواده‌های بی‌سرپرست حاشیه شهر ازاین‌پس چشم‌انتظار آمدن شیخ محمد اصلانی هستند که برای آن‌ها آذوقه بیاورد و به درد دلشان گوش دهد و از مشکلات آن‌ها گره‌گشایی کند.

وی خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد در کنار مضجع منور امام رضا(ع) با زبان روزه، لب‌تشنه؛ شهادتی مشابه شهادت شهدای کربلا و حضرت سیدالشهدا(ع) نصیب و روزی‌اش شد. جزء شهادت برای حجت‌الاسلام اصلانی شایسته نبود چراکه این شهید والامقام زندگی‌اش را وقف مردم محروم و بی‌بضاعت مشهد کرده بود.

پس از اتمام سخنرانی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بر پیکر این شهید والامقام نماز خواند و سپس پیکر این روحانی شهید بر دوش مردم ولایی شهر مشهد به سمت صحن آزادی بدرقه و در خانه ابدی‌اش واقع در رواق حضرت زهرا(س) آرام گرفت.

گفتنی است؛ شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه هم‌زمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) از سوی یکی از عاملان جریان سلفی- تکفیری با ضربات چاقو موردحمله قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات در بارگاه ملائک پاسبان امام رئوف به درجه رفیع شهادت نائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.