معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است و با تامین زمین تلاش می‌شود تعداد واحدهای احداثی مسکن با جهش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۳۰ هزار واحد برسد.

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن  نهضت ملی در خوزستان

به گزارش قدس انلاین، میثم آذرسا با اشاره به شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل در استان اظهار کرد: سیاست‌گذاری کلان در تولید، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های قبل طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است. پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است.

آذرسا با اشاره به اهمیت تامین زمین برای ساخت مسکن عنوان کرد: در حال حاضر دولت در حال تامین زمین است و با ارایه تسهیلات بانکی جهت متقاضیان، سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود.

وی سهم خوزستان برای احداث مسکن در دولت سیزدهم را ۲۸۲ هزار واحد مسکونی برشمرد و گفت: این میزان مسکن در الگوهای متعدد مانند مسکن نیروهای مسلح، شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ودیعه‌ مسکن و بخشی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده تامین می‌شود.

آذرسا یادآور شد: ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان است که با تلاش‌های انجام شده تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای افزایش تعداد واحدهای احداثی نیازمند تامین زمین هستیم که در ۶ ماه گذشته این اتفاق رخ داده است و تلاش می‌کنیم تعداد ساخت واحدهای مسکن با جهش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۳۰ هزار واحد برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.