معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : طرح گردشگری دریایی نوروزی با مشارکت همه دستگاه های مسئول در راستای خدمت رسانی مطلوب به مسافران و بهره مندی مردم و گردشگران از ظرفیت های دریایی در نوروز ۱۴۰۳ اجرایی می شود.

اجرای طرح گردشگری دریایی نوروزی در سواحل گیلان

به گزارش قدس انلاین، علی خدمتگزار در نشست هماهنگی اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ استان با اشاره به مفاد دستور العمل ابلاغی ستاد تسهیل سفرهای دریایی و تشریح مسئولیت ها و وظایف ارگانهای مختلف مجری طرح گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان با مشارکت کلیه دستگاههای مسئول با انجام ممیزی فنی و ایمنی مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری دریایی اقدام به پیاده سازی این طرح می کند.

وی عنوان کرد: تعیین مسیرهای آبی مجاز گردشگری، نصب تابلوهای هشدار دهنده در آبراهه‌های استان، برگزاری دوره های آموزشی و تهیه تجهیزات ایمنی برای همیاران ناجی که در این طرح فعالیت می کنند برخی از اقدامات در اجرای هر چه بهتر این طرح است.

به گفته وی، تهیه و توزیع بروشورهای "راهنمای گردش دریایی ایمن"، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی پل ارتباطی شماره امداد دریایی ۱۵۵۰ و توصیه های ایمنی مقتضی در سطح استان، با آمادگی کامل و شبانه روزی کلیه شناورهای خدماتی بندر جهت ارائه خدمات جست و جو و نجات دریایی از دیگر اموری است که در این طرح انجام می شود.
وی از آمادگی کامل و ۲۴ ساعته مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی برای دریافت پیام‌های اضطرار دریایی از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ با قابلیت برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و کلیه اپراتورهای تلفن همراه خبرداد.

خدمتگزار ابراز امیدواری کرد: نوروز ۱۴۰۳ بدون هرگونه سانحه دریایی برای هموطنان بوده و خاطرات خوشی در سایه اجرای این طرح برای گردشگران دریایی از سفر به سواحل استان رقم زده شود.
به گفته وی ، در طرح گردشگری دریایی استان گیلان طی نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار و ۷۷۲ نفر از آن استفاده کردند.

شمال کشور دارای ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی بوده که ۳۰ درصد آن متعلق به استان گیلان است.

نشست هماهنگی اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای ایمن سازی ترددهای دریایی و خدمات رسانی امدادی مطلوب به گردشگران دریایی استان گیلان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.