معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: آمارها بیانگر رشد تولید در بخش ماشین‌آلات کشاورزی است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت خبر داد؛ نوسازی ماشین‌آلات فرسوده معدن تا سه سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد موسوی که میهمان غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود، افزود: در سال ۱۴۰۰ مشابه بورس‌بازی خودرو را در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی به ویژه تراکتور شاهد بودیم، اما در سال۱۴۰۱ تولید تراکتور به بیش از ۳۲هزار دستگاه رسید و برای امسال هم رشد ۲۰درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

او در خصوص آمار صادرات در این حوزه نیز اظهار کرد: تاکنون ۲۲ میلیون دلار صادرات ماشین‌آلات، قطعات، تجهیزات و تراکتور کامل داشته‌ایم. تا پیش از سال۱۴۰۰ کمبودهایی در ماشین‌آلات کشاورزی وجود داشت و رکود بر برخی شرکت‌ها حاکم بود، اما رشد این حوزه امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵درصد بوده است و شرکت‌های ما صادراتی شده‌اند. دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی قطب تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی هستند و چون بیشتر واحدها در خراسان رضوی مستقر هستند، برنامه‌ریزی صادراتی خوبی برای کشورهای آسیای مرکزی داریم و در نخستین برنامه نماینده‌ای از وزارت کشاورزی ازبکستان به ایران سفر می‌کند تا از شرکت‌های فعال این دو استان بازدید کند و جهش صادراتی در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی را رقم بزنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره گلایه فعالان حوزه معدن از فرسوده بودن ماشین‌آلات این حوزه گفت: ما در این حوزه میراثدار یک دهه عدم تحرک، تولید و تصمیم‌گیری بودیم و ۱۵هزار ماشین‌آلات فرسوده داشتیم که رئیس‌جمهور در سفر به استان مرکزی دستور خروج از رکود را صادر کرد، ما ۱۰ شرکت مشابه هپکو داریم که همه متعلق به بخش خصوصی هستند. اتفاق بزرگی که در سال۱۴۰۱ رقم خورد رشد ۱۰۰درصدی تولید در این حوزه بود که بر این اساس آمار ماشین‌آلات معدنی و راهسازی از هزارو۷۰۰ دستگاه به ۳هزارو۵۰۰ دستگاه افزایش یافت. برنامه امسال جهش ۳۰درصدی تولید است و طی سه سال شاهد نوسازی ماشین‌آلات معدنی در کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.