حضور در یادمان‌های شهداء در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس، بهانه‌ایست تا یادها ونام‌های غیور مردانی که شجاعانه جنگیدند تا یک وجب از خاک پاک وطن به دست دشمن نیفتد، از ذهن‌ها وقلب‌ها فراموش نشوند.

اهتزار پرچم امام رضا (ع) از اروندرود تا شلمچه

وقتی پا در این راه می‌گذارید، این شما نیستید که راه را می‌پیماید، بلکه عشق به دلاور مردانی که در این راه به خاک افتادند تا کیان وشرأفت وامنیت این آب وخاک به خطر نیفتد، شما را در این مسیر هدایت می‌کند. این بخشی از دل گفته یکی از اعضای کاروان راهیان نور در مناطق جنگی جنوب غرب کشور است که به خبرنگار روزنامه قدس می‌گوید.

حضور در یادمان‌های شهداء در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس، بهانه‌ایست تا یادها ونام‌های غیور مردانی که شجاعانه جنگیدند تا یک وجب از خاک پاک وطن به دست دشمن نیفتد، از ذهن‌ها وقلب‌ها فراموش نشوند. راهیان نور هر چند که یک عنوان برای کاروان‌های مردمی اعزام به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق غرب وجنوب غربی کشور است، اما به وسعت راه سعادت وشرأفت یک کشور ناگفته‌های جذاب و دلنشین در دل خود دارد که حتی به گفته راویان حاضر در این مناطق زبان وقلم از بیان و ادای این حقایق قاصر والکن است.

در این میان حضور در کنار سواحل اروند رود و مزار شهدای غواص که یادآور عملیات سرافرازانه والفجر۸ حس و حال خاص خود را دارد آنگاه که دریادلان شهدای غواص در نیمه شب تاریک یکی از شب‌های زمستان در بهمن ماه سال ۱۳۶۴ به دل اروند رود زدند تا از دریای خون عبور کنند و از کیان و تمامیت ارضی این کشور دفاع کنند به فکر این بودند تا پرچم متبرک به بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) را در آنسوی اروند رود بر فراز گنبد مسجد منطقه فاو عراق به احتزاز در آورند.

اهتزار پرچم امام رضا (ع) از اروندرود تا شلمچه

همچنین سرزمین شلمچه، این گوهر تابناک درخشان عرصه خونین شجاعت و شهامت و شهادت، حال و هوای دیگری برای اعضای کاروان‌های راهیان نور دارد.

شلمچه که به کربلای ایران شهرت پیدا کرده است به خود می‌بالد که مشهد شهیدانی است که به عشق کربلای حسینی، جنگیدند وبا خون خود، سند شرأفت و مردانگی ملت غیور ایران در دفاع از آرمان‌های انقلابی وملی خود را امضاء کردند.

واینک شلمچه این سرزمین مبارزه وایستادگی خستگی ناپذیر، میزبان کاروان فرستادگان امام ضامن و ثامن، رضای آل محمد(ع) است. در خون غلتیدگان شلمچه در عمل، اثبات کردند که پیام زندگی امام و مولای خود، اباالحسن الرضا (ع) یعنی مبارزه دائمی خستگی ناپذیر را به خوبی درک وبه آن تا آخرین لحظه عمر خود عمل کردند وآنان شهید شدند ولی از مبارزه با دشمنان اسلام و متجاوزین به این آب وخاک هیچ وقت خسته ودرمانده نشدند

واینک کاروان فرستادگان رضا (ع) امروز میهمان شهداء شلمچه هستند. در ادامه سفر کاروان راهیان نور اعزامی از آستان قدس رضوی به مناطق عملیاتی جنوب غربی کشور، اعضای این کاروان پس از بازدید از یادمان‌های شهداء در مناطق عملیاتی اروند، دشت ذوالفقاری، منطقه شهید تند گویان، کوت شیخ (شهدای علقمه) و.... امروز به منطقه عملیاتی شلمچه رسیدند.
 

اهتزار پرچم امام رضا (ع) از اروندرود تا شلمچه

جمعی از خواهران و برادران بسیجی حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی و تعدادی از خدمه حرم مطهر رضوی حاضر در این کاروان با حضور در منطقه عملیاتی شلمچه و یادمان شهداء دلاور آن ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شجاعت‌ها ودلاوری‌های شهیدان گران قدری که در خاک شلمچه به خون خود غلتیدند، با توضیحات راویان حاضر در مناطق راهیان نور از نزدیک با برخی از حقایق نهفته از خود گذشتگی شهیدان هشت سال دفاع مقدس در این منطقه آشنا شدند با حمل پرچم متبرک به بارگاه حضرت ثامن الحجج، امام هشتم (ع) طنین ندای یا رضا (ع)، فضای ملکوتی کربلای ایران را به یاد و نام امام شهیدان حضرت اباالحسن الرضا (ع) معطر و مزین کردند. شهدای شلمچه امروز میزبان فرستادگان رضا (ع) بودند اما با ورود پرچم متبرک به بارگاه مطهر امام هشتم(ع)، شلمچه و شهدای در خون غلتیده‌اش، همه مهمان لطف و عنایت امام مهربانی‌ها، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بودند. شهیدان شلمچه مثل همیشه، امروز زائر رضا(ع) شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.