جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک جلسه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انتخابات ۲۰۲۴، ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را «دیوانه» خواند.

توهین بایدن به پوتین در یک میهمانی انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین، جو بایدن در این جلسه خصوصی در سانفرانسیسکو در حالیکه در مورد تغییرات آب و هوایی سخن می‌گفت، بیان کرد: ما یک دیوانه مانند پوتین و دیگران داریم و همیشه باید نگران جنگ هسته‌ای باشیم اما تهدید موجود برای بشریت اقلیمی است.

بایدن در این میهمانی همچنین به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه خود با الکس ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که جان خود را از دست داده است، واکنش نشان داد.

ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، جمعه هفته گذشته درگذشت.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که او بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند اما موفق نشدند.

ناوالنی ۴۷ ساله و سرسخت‌ترین منتقد پوتین در دادگاه های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد. وی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

ترامپ دردسرها و اتهامات قانونی خود که با جریمه ۳۵۰ میلیون دلاری همراه شده است را با اتهام‌های ناوالنی مقایسه کرد و مدعی شد که حکم دادگاه برای جریمه یک شکل از «کمونیسم یا فاشیسم» است. قاضی نیویورک پس از فاش شدن دروغ‌های ترامپ در مورد میزان درآمدهایش در اظهارات مالی شرکت‌های او، این حکم را صادر کرد.

بایدن در مورد این مقایسه گفت: برخی از مسائل است که این شخص گفته؛ مثل مقایسه خودش با ناوالنی و گفتن اینکه چون کشور به یک کشور کمونیستی تبدیل شده مانند ناوالنی مورد جفا قرار گرفته است.

سه‌شنبه شب بایدن در جریان جمع‌آوری کمک‌های مالی در بِوِرلی هیلز، بر تلاش‌های خود برای کمک به آمریکایی‌های طبقه متوسط تاکید کرد و هشدار داد که پیروزی ترامپ در ماه نوامبر (آبان/ آذر) می‌تواند به ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور منجر شود و همچنین تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای خنثی کردن برنامه بیمه درمانی و سیاست های دیگری که به طور نامتناسبی به ثروتمندان کمک می‌کند را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.