دادستان‌های روسی از دادگاه این کشور خواسته‌اند تا برای ناوالنی ۱۳ سال دیگر حبس در نظر بگیرد.

دادستان‌های روسی به دنبال ۱۳ سال حبس بیشتر برای ناوالنی

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس امروز گزارش کرد؛ دادستان‌های روسی از دادگاه این کشور خواسته‌اند تا برای ناوالنی ۱۳ سال دیگر حبس در نظر بگیرد.

طرح این ۱۳ سال حبس بیشتر به اتهام "تقلب و اهانت" به اتهامات وارده از سوی دادگاه از سوی دادستان‌های روسی برای الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین مطرح شده است.

ناوالنی در حال حاضر دو سال و نیم حبسش را در زندانی واقع در شرق مسکو می‌گذراند و اتهامش "نقض قوانین آزادی مشروط" مربوط به اتهاماتی است که خودش می‌گوید با هدف دور نگهداشتنش از بلندپروازی های سیاسی مطرح شده‌اند.

گفتنی است؛ الکسی ناوالنی ۴۴ ساله از منتقدان دولت روسیه است که چند سالی است نامش شنیده می‌شود. او در سال ۲۰۱۱ مدعی تقلب انتخاباتی حزب پوتین در انتخابات پارلمانی شد.

ناوالنی در ژوئیه سال ۲۰۱۳ هم به اتهام اختلاس به زندان افتاد، اما مدعی شد که این اتهام سیاسی است. او سپس در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، اما به دلیل محکومیت‌های قبلی در ارتباط با کلاهبرداری، از شرکت در انتخابات منع شد.

وی در تازه‌ترین اقدام ضد دولتی‌اش، حدود دو ماه پیش رای‌گیری برای اصلاح قانون اساسی در روسیه را "کودتا" و "نقض قانون اساسی" خواند. این در حالی بود که طبق نتایج رسمی، اکثریت مردم روسیه به فراهم آمدن زمینه برای تداوم ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین تا سال ۲۰۳۶ «بله» گفتند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.