حوزه علمیه خراسان با انتشار بیانیه ای جنایت اعدام ده‌ها نفر از شیعیان در عربستان را محکوم کرد.

 حوزه علمیه خراسان اعدام ده‌ها نفر از شیعیان عربستان را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین ، حوزه علمیه خراسان با انتشار بیانیه ای جنایت اعدام ده‌ها نفر از شیعیان در عربستان را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام عربستان سعودی در اعدام گروهی از شیعیان مظلوم و بی‌پناه در سرزمین نزول وحی، به دلایل سیاسی و فرقه‌ای، جنایتی بزرگ و فاجعه‌ای جانکاه در تاریخ بشری است که با سکوت جامعه بین‌المللی همراه بوده و نقض آشکار شرع و احکام عادلانه قضایی است.

آل سعود، مخالفت شیعیان با استبداد دولتی را تروریسم خوانده و با این کار درصدد گمراه‌سازی افکار عمومی هستند. تأسف‌بارتر اینکه بر خلاف ادعای حقوق بشری سازمان‌های جهانی، هیچ واکنشی را از آن‌ها شاهد نبوده‌ایم.

حوزه علمیه خراسان، ضمن محکوم‌کردن این جنایت بزرگ و اعلام تسلیت به خانواده این شهیدان، از همه آزادی‌خواهان و جامعه حقوق‌دانان می‌خواهد نسبت به این فجایع و جنایت‌هایی از این قبیل همچون: کشتار مردم در یمن و اعدام جوانان شیعه در عربستان، اقدام عاجل داشته و در دفاع از این مظلومیت و حق‌طلبی آنان فریاد برآوردند.

تجمع اعتراضی طلاب و علمای حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود

تجمع علما، اساتید، روحانیان و طلاب انقلابی حوزه علمیه خراسان در اعلان انزجار از جنایت رژیم آل سعود ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۵ اسفند در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است وزارت کشور عربستان سعودی شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر را اعدام کرده که ۴۱ نفر از این اعدام‌شدگان از معترضان شیعه عربستانی و از اهالی مناطق الاحساء و قطیف در شرق عربستان بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.