۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 967197

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد به دنبال تصاحب غیرقانونی قدرت نیست و اگر انتخابات امروز برگزار شود، او در آن پیروز خواهد بود.

توجیه زلنسکی برای لغو انتخابات

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد اگر انتخابات ریاست‌جمهوری اکنون برگزار شود، او از حمایت کافی برای پیروزی دوباره برخوردار است.

زلنسکی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: در حال حاضر من بیشترین حامیان را در این جامعه دارم و اگر همین حالا انتخابات برگزار شود مردم من را انتخاب می‌کنند.

او مدعی شد که دستور وی برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین تلاشی برای باقی‌ماندن در قدرت نبوده و گفت: مسئله این نیست که من سعی داشته باشم در قدرت بمانم چون اگر همین حالا انتخابات برگزار شود، من در آن پیروز خواهم بود.

وی همچنین تصریح کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را لغو نکرده، بلکه بر اساس قانون اساسی اوکراین از آنجا که این کشور به دلیل جنگ در وضعیت حکومت نظامی قرار دارد، برگزاری انتخابات ممکن نیست.

زلنسکی همچنین این ادعا را که او با فرار از مذاکرات صلح سعی دارد جایگاه خود را در قدرت ابقا کند، تکذیب کرد.

او همچنین با بیان اینکه خواستار تکرار معاهده مینسک نیست، گفت: مسئله فقط درباره قلمرو نیست. مسئله امنیت ماست. پیام من این است که نمی‌خواهیم معاهده مینسک تکرار شود. یک مناقشه بلاتکلیف و حل‌نشده جدید نمی‌خواهیم. به چنین چیزی اعتقاد نداریم.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در این گفتگو به برتری هوایی روسیه اذعان کرد و گفت: بحث بن‌بست مطرح نیست. اوضاع در شرق (اوکراین) واقعاً پیچیده است و در برخی سلاح‌ها کمبود داریم. روس‌ها واقعاً از برتری هوایی برخوردار هستند و از نظر نیروی انسانی هم قوی‌تر هستند. این یک حقیقت است‌.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دفاع از جنوب اوکراین بسیار مهم است، بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت در دریای سیاه برای روسیه یک «سورپرایز»، آماده کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.