مانور انتخابات ۱۱ اسفند در مشهد با حضور عوامل برخی شعب اخذ رای و اعضای ستادی برگزار شد.

برگزاری مانور انتخابات ۱۱ اسفند در مشهد

به گزارش قدس خراسان،انتخابات ۱۱ اسفند ماه، امروز جمعه در شهرستان مشهد با حضور عوامل برخی شعب اخذ رای و اعضای ستادی در اتاق وضعیت انتخابات شهرستان مشهد شبیه سازی شد.

استاتدار خراسان رضوی صبح جمعه با حضور در" اتاق وضعیت و رصد ستاد انتخابات شهرستان مشهد" دستور آغاز مانور یا فعالیت آزمایشی فرایند انتخابات در شهرستان مشهد را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی در گفتگو با رسانه ها اظهارکرد: مهم‌ترین صحنه حضور مردمی در عرصه سیاسی انتخابات است به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی که نمایندگان مردم برای قانون گذاری انتخاب می شوند.

وی افزود: ما باید برابر قوانین موجود دستگاه های اجرایی در لایه‌های اجرایی این امکان را برای مردم فراهم کنیم تا حضور مردم بیشتر و نقش آنها در انتخابات پیش رو پررنگ تر شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه، برای برگزاری انتخابات در اسفندماه در استان و حوزه های ۱۲ گانه با توجه به رصدهای مستمر، جلسات و ارتباطات پی در پی همه چیز آماده است،گفت: برای اطمینان و هماهنگی بیشتر رزمایش و مانورهایی در این حوزه لازم است.

نظری افزود: به طور معمول مانورها برای رسیدن به هدفی بهتر تنطیم و برگزار می‌شود و انتخابات مجلس در ۱۱ اسفند مدیریت خواهد شد و هر لحظه نارسایی که امکان رخ دادن داشته باشد اینجا اطلاع رسانی شده و از وضعیت مطمئن می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است در هفته باقی مانده مانورهای دیگری چه به صورت تخصصی و چه عمومی در همه حوزه های انتخاباتی برگزار شود، گفت در نهایت آمادگی این عملیات سیاسی که انتخابات اسفندماه است را شروع خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نیاز به مهر زدن شناسنامه نیست اما دستگاه های تشخیص هویت در شعبه ها مستقر هستند و هویت مراجعه کنندگان ثبت می‌شود. 

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در آغاز این فعالیت آزمایشی افزود: عملکرد همه هزار و ۸۷۴ شعبه اخذ رای در شهرستان از طریق سامانه های موجود و از برنامک موبایلی ویژه فرمانداری مشهد و اتاق رصد انتخابات پایش می شود.

در ادامه محسن داوری، فرماندار مشهدگفت:حضورمان را باید در شعب انتخاباتی، مناطق و حوزه‌ها بررسی کنیم که اگر نقصی داشته باشد برطرف سازی کنیم.

وی افزود: قطعا در حوزه انتخاباتی نواقصی خواهد بود و ما برطرف خواهیم کرد و هدف از این مانور شناسایی نواقص ها بود.

وی تاکید کرد: امسال ابتکار عملی شده است و همین که نامزدها حضور پیدا کنند و یکدیگر را بشناسند و مکان اخذ رای را نهایی کنند، کمک خواهد کرد کار ویژه ای انجام شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: هفته آینده بسیار پر کار خواهد بود و هر روز برای ما مانوری است که بخش های انتخابات را ضعف یابی کنیم.

داوری افزود: شعب ما انسجام کافی را شاید به اندازه کافی نداشته باشد و حتما در جلسه ای که در فرمانداری برگزار می‌شود این مسائل را مورد بررسی قرار می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.