خادمان بارگاه رضوی در مراسمی باشکوه در روز میلاد صاحب الزمان(عج) به استقبال زائران بارگاه رضوی در ایستگاه راه آهن و فرودگاه مشهد رفتند.

استقبال بیادماندنی خادمان رضوی از زائران در روز میلاد منجی(عج)

قطار می ایستد، زائران در روز میلاد منجی(عج) به ایستگاه راه آهن مشهد وارد می شوند تا سفری خاطره انگیز را آغاز کنند. 

 مسافران روز میلاد، در میان سلام و صلوات و خوش آمدگویی خادمان با شیرینی و شکلات و نبات متبرک پذیرایی می شوند و با شور و شوق و لبخند، آغازین لحظات ورودشان به شهر ثامن الحجج(ع) را جشن می گیرند، جشن میلاد منجی(عج) هم بر شادمانی این روز افزوده و انگار همه چیز دست به دست هم داده تا بهترین سفر عمرشان، برایشان رقم بخورد. 

«برف شادی میبارد، روز عید میلاد امام زمان(عج) است، آمدیم زیارت و وقتی با استقبال خادمای آقا همراه شد، ذوق و شوق بیشتری برایمان داشت.» معصومه خانم از تهران آمده و این حرف های خودمانی او با «آستان نیوز» است.

«حسنا» که از سفر کرمان و از مزار «شهید حاج قاسم سلیمانی» برگشته است، میگوید: «سورپرایز شدم، خیلی قشنگ بود، انگار خود «آقا» به استقبالمان آمد.»

زهرا هم از تهران آمده، آنقدر ذوق دارد که دلش نمی آید، از ورودی و محل استقبال خادمان امام رضا دور شود، ایستاده تا با عکس های یادگاری بیشتر، قاب های زیبای این لحظات را، برای دوستان و خانواده ش ثبت و ماجرای« خوش آمدگویی» خادمان آقا را، برایشان با ویدئو و عکس بازگو کند.

«محمد امین» هم همراه کاروان دانش آموزی از سیرجان به زیارت آمده است؛ قرار دارند، پنج روز در مشهد بمانند، می گوید:« خادمای آقا رو که دیدم، دست و پامو گم کردم، از خوشحالی.» 

لهجه کرمانی اش، دوست داشتنی ترش کرده،«فاطمه» خانم را می گویم، از بارش برف ذوق زده است و می گوید:«برف را که دیدم، آنقدر خوشحال شدم، وقتی از قطار پیاده شدیم و خادما رو دیدم که خیلی بیشتر ذوق کردم.» 

«عبدالکریم محمدی» هم از زائران بی ریای آقاست که با صدای مداحی ایستگاه استقبال از زائر راه آهن، همراه شده و به خادمان آقا، خیره مانده، انگار زیارت از همین راه آهن، برایش آغاز شده است، در پاسخ به احوالپرسی و خوش آمدگویی مان، می گوید:« خداروشکر که طلبید و با نوه هایم آمدم پابوس آقاجان، خیلی از خادمای آقا ممنونم که به پیشواز ما آمدند، از آقا برای این جوان ها عاقبت بخیری میخواهم.» 
 

استقبال از ۷ هزار زائر در روز میلاد

مطیعی فر، مسئول ارتباطات مردمی مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی در مراسم استقبال از زائران در ایستگاه راه آهن مشهد به آستان نیوز می گوید: در تمام اعیاد مناسبتی بویژه دهه کرامت و ایام ولادت اهل بیت(ع) مراسم استقبال از زائران رضوی را در راه آهن، فرودگاه مشهد و پایانه مسافربری داریم.

وی می افزاید: تولیت آستان قدس رضوی تاکید برتکریم زائران در هنگام ورود به مشهدالرضا داشته اند که این مراسم بر همین اساس در مناسبت ها انجام می شود. 

مطیعی فر به بازتاب های زیبای این استقبال از سوی زائران اشاره و می افزاید: این مراسم با همکاری ۴٠ خادم رضوی برگزار می شود. 

مسئول ارتباطات مردمی مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی، برآورد تعداد زائرانی که مورد استقبال قرار گرفته اند را، ۱۵ قطار و حدود ۷ هزار نفر عنوان می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.