سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه از ۲۳ ژانویه گذشته وارد شمال غزه نشده‌اند.

سازمان ملل: از ۲۳ ژانویه هیچ کاروان کمک بشردوستانه وارد شمال غزه نشده است

به گزارش قدس آنلاین، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد سازمان ملل به مسیرهای امن و نقاط ورودی بیشتر به غزه از جمله شمال این باریکه و همچنین به تسریع در بازرسی‌ها نیازمند است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دوجاریک همچنین تصریح کرد هیچ کاروان بشردوستانه سازمان ملل از ۲۳ ژانویه تاکنون نتوانسته به شمال غزه برسد.

وی در ادامه افزود، سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که ۱۵ هزار تن از مواد غذایی در مصر آماده ارسال است.

دوجاریک گفت، برخی از مسائلی که باعث دشواری ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود عدم برقراری آتش‌بس بشردوستانه، تداوم درگیری بدون رعایت قوانین بین‌المللی و برهم زدن نظم عمومی است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.