وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جلسات شورای‌عالی کار برای تعیین حداقل حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ باید به زودی تشکیل شود گفت امیدواریم تصمیم این شورا که سه جانبه است، معقول باشد.

حداقل حقوقی که برای کارگران در شورای‌عالی کار تعیین می‌شود باید معقول باشد

قدس آنلاین: سید صولت مرتضوی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص زمان تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال آنی و رقم افزایش آن با اشاره به اینکه تصمیم گیری در این زمینه بر عهده دولت نیست و در شورایعالی کار که یک سازوکار سه جانبه متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است انجام می گیرد گفت: جلسات و رایزنی های این شورا باید از هفته آینده آغاز شود 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: البته جلسات کارشناسی برگزار شده و شاخص‌ها در دست بررسی است.

مرتضوی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم تصمیم معقول و منطقی بگیریم.اساس هم بر سه‌جانبه‌ گرایی است تا هر سه طرف (کارگر، کارفرما و دولت) راضی باشند. بعضا فکر می‌کنند که حداقل حقوق و دستمزد را دولت یا وزیر کار مشخص می‌کند در حالی که نه دولت نه وزارت کار حداقل را مشخص نمی‌کنند بلکه این شورای عالی کار است که این کار را انجام می‌دهد. البته شخصیت‌های حقوقی هم در این جلسه حضور دارند امیدواریم بتوانیم با شاخص‌هایی که به دست می‌آید تصمیم معقول و منطقی در این بخش بگیریم.

وزیر کار درباره طرح کالابرگ الکترونیک هم بیان کرد: مردم عزیز ما از طرح کالابرگ الکترونیکی به احسن وجه استقبال کردند. با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده، آخرین گزارشی که دیشب از سامانه دربافت کردیم نزدیک به ۱۵ میلیون خانوار تا الان از این طرح استفاده کرده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم ضریب ۳.۳ به خانوارها بدهیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ۶۰ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی این است که مابقی مردم هم استقبال خواهند کرد. این طرح سه ماهه است و در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

مرتضوی با بیان این‌که «ماه اول طرح کالابرگ الکترونیک تا ۱۷ اسفند است»، گفت: هر کسی که کالابرگ خود را نگرفته است به هر کدام از این ۲۱۰ هزار فروشگاهی که در سراسر کشور تعیین شده مراجعه کند می‌تواند خریداری کند. البته اشخاصی که بالاتر از دهک ۷ هستند مشمول نیستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.