وزیر خارجه پیشین ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در سرنوشت کشور تصریح کرد: مردم باید این را بدانند که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رهاوردش استقلال سیاسی بوده است، میراث گران‌بهایی که به دست ما رسیده است و چند صد هزار شهید دادیم.

علی‌اکبر صالحی: بزرگ‌ترین رهاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بوده است/ به سرنوشتمان بی‌تفاوت نباشیم

«علی‌اکبر صالحی»  درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انقلاب اسلامی میراث گران‌بهایی که به دست ما رسیده است و چند صد هزار شهید دادیم تا این میراث بسیار گران به دست ما رسید.

وی ادامه داد: میراثی که در بستر اسلامیت باورهای ما را در بر می‌گیرد. حکومت اسلامی ممکن است در این ۴۵ سال نواقصی هم داشته باشد؛ اما نباید به اصل موضوع ایراد وارد کنیم و این نواقص ناشی از ناکارآمدی مدیرانی مثل ما است، بنده هم مدیر بودم ممکن است سهواً خطا کرده باشم و ناکارآمد بوده باشم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران افزود: مردم باید این را بدانند که انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رهاوردش استقلال سیاسی بوده است، ما دیگر غلام حلقه به گوش هیچ قدرت جهانی نیستیم که این امتیاز بزرگی است.

به گفته صالحی در نگهداشت این میراث باید از این نظام و حکومت حمایت کرد چرا که حکومت برآمده از اراده ملی و ملت است و البته منکر مشکلات نیستیم؛ اما نباید این مشکلات باعث جدایی ما از هم شود، باید واحده باشیم تا بتوانیم هم به داخل و هم به دنیا نشان دهیم که ما متحدیم.

وزیر پیشین امور خارجه ادامه داد: اگر ضعفی از خود نشان دهیم و در ما ضعف دیده شود دیگرانی که نظر سویی دارند از این فرصت استفاده کرده و فشار بیشتری به نظام و کشور می‌آورند. اگر در انقلاب نیاییم و فکر کنیم می‌خواهیم نارضایتی‌مان را اعلام کنیم چه حُسنی خواهد داشت جز اینکه دیگرانی که نگاه خوبی به ما ندارند فشار را بر ما بیشتر می‌کنند؛ بنابراین باید ید واحده باشیم و دست در دست هم بدیم و بهترین‌ها انتخاب کنیم .

صالحی به تعدد لیست‌ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به لیست‌های متعدد خیلی‌ها به میدان آمده‌اند، این‌طور نیست که بگوییم کسی نیست که بخواهیم به آن رای دهیم؛ بلکه انسان‌های سلیم‌النفس و کارآمد، شناخته شده و خوشنامی هستند که به آنها رای می‌دهیم که بتوانند برخی مشکلات موجود را مرتفع کنند.

وی تاکید کرد: اگر پای صندوق رای نیاییم و بی‌تفاوت به سرنوشتمان باشیم دشمنان ما را می‌شکنند، حواسمان باشد با نرفتن به انتخابات فکر نکنید داریم پیامی می‌دهیم که قطعاً این‌گونه نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.