رییس‌جمهور کشورمان در دیدار رییس‌جمهور تونس گفت: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه در شمال آفریقا است.

اراده جدی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای شمال آفریقا است

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» بعدازظهر امروز شنبه در حاشیه اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار «قیس سعید» رییس‌جمهور تونس، توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.

رییسی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و تونس به میزان عمق پیوندهای قلبی و روابط سیاسی فی‌مابین توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه در شمال آفریقا است.

وی همچنین نگاه مشترک میان دو کشور در قبال مساله فلسطین را زمینه‌ای مناسب برای برداشتن گام‌های مؤثر در راستای احقاق حقوق مردم فلسطین دانست و اظهار کرد: وضعیت امروز غزه نتیجه ساختار ناعادلانه امروز جهان است و بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، کشورهای اسلامی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها باید روابط اقتصادی‌شان را با این رژیم قطع کنند.

«قیس سعید» رییس‌جمهور تونس نیز در این دیدار با بیان اینکه تونس خواستار توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دولت تونس در قبال مساله فلسطین نیز هیچ اختلاف موضعی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.