مجری سابق تلویزیون و کارگردان برنامه «دوشات» معتقد است که خودمصلحت پنداری برخی مدیران صدا و سیما باعث ریزش مخاطبان تلویزیون شده است چون این خودحق پنداری مانع از اصلاح عیوب و رشد می شود.

دلایل ریزش مخاطبان تلویزیون از نگاه یک برنامه‌ساز

به گزارش قدس آنلاین، علی میرمیرانی درباره دلایل ریزش مخاطبان تلویزیون به خبرنگار ما گفت: در یکی از برنامه های تلویزیونی، مدیر شبکه چهار درباره احیای برند برنامه «آسمان شب» گفته بود مصلحت نمی بینیم! به نظرم همه مشکلات تلویزیون از همین نگاه ناشی می شود. نگاه «مصلحت نمی بینیم» از سوی هر کسی باشد یعنی الفبای رسانه را بلد نیست.

وی افزود: اینکه مدیران تلویزیون می گویند ما به هر قیمتی مخاطب نمی خواهیم و فکر می کنند که جذب مخاطب یعنی به هر بهانه ای یا بی شأن بودن آن برنامه، نگاه درستی نیست چون گمان می برند  آنچه آنها می گویند شأن و آبرو دارد و اُف بر مخاطبی که خریدار تولیداتشان نیست!

به باور او، چنین نگاهی به آگاهی مجموعه یا فرد از اشتباهات و عیوب نمی انجامد چون خود حق پنداری وجود دارد، گمان می کنند که ریزش مخاطب به بخاطر ناحق بودن طرف مقابل است و اگر دیگر بسترهای رسانه ای مخاطب دارند چون تولیدات ناسالمی عرضه می کنند!

این برنامه ساز با اشاره به توسعه رسانه های غیررسمی و افزایش اثرگذاری بلاگرها روی مخاطبان در فضای رسانه ای عنوان کرد: مدیران سازمان صدا و سیما حتی با وجود ریزش مخاطب، باز هم متوجه مسیر غلطشان نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.