رییس گروه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اصلاح و تعدیل بیش از ۳هزار و ۱۳۰ پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز کشاورزی استان در سال‌جاری خبر داد.

۳۱۳۰مجوز چاه آب کشاورزی در اصفهان اصلاح شد/ مسدودسازی ۸۵۸حلقه چاه

به گزارش قدس آنلاین، ابوذر حنیف زاده با بیان این که در سال ۱۴۰۲، سه هزار و ۱۳۰ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شدند، اظهار کرد: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه‌ها بیش از ۱۸۱ میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام جهت مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرا و پیگیری می‌شود.

حنیف زاده خاطرنشان کرد: برای کنترل برداشت چاه‌های مجاز، ۲۵۰۰ ابزار اندازه گیری هوشمند روی چاه‌های بهره برداری در استان اصفهان نصب و بهره برداری شده است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل عملیات حفاری در استان، تجهیزات مکان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گفته وی، طی سال‌جاری ۸۵۸ حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده که حجم صرفه جویی شده از محل پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیرمجاز بیش از ۶ میلیون متر مکعب است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.