مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای این اتحادیه در سال گذشته میلادی ۵۸ میلیارد یورو صرف تسلیحات نظامی کردند.

بورل: سال ۲۰۲۳ اتحادیه اروپا ۵۸ میلیارد یورو صرف تسلیحات نظامی کرد

قدس؛ به نقل از رویترز، جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۵۸ میلیارد یورو صرف تسلیحات نظامی کردند

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف «ماشین جنگی روسیه» علاوه بر کمک‌های سیاسی، میلیاردها دلار در قالب کمک تسلیحاتی و کمک مالی به دولت و ارتش اوکراین کمک کردند.

اوایل بهمن ماه روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که «سرویس اقدام خارجی اروپا» در حال تدوین طرحی جدید برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین است که اعضای اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد که وتوی دولت مجارستان درباره کمک‌های اتحادیه به کی‌یف را دور بزنند.

«ویکتور اوبان» نخست‌وزیر مجارستان ماه گذشته اعلام کرد بوداپست کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را وتو کرده است.

طبق پیش‌نویس این طرح که وال‌استریت‌ژورنال آن را رؤیت کرده، اعضای اتحادیه اروپا طی چهار سال آینده بیش از ۲۰ میلیارد یورو (۲۱.۸ میلیارد دلار) در قالب کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) همچنین ایجاد یک صندوق نظامی ویژه برای اوکراین را پیشنهاد می‌کند که شامل حدود ۶.۵ میلیارد یورو (۷ میلیارد دلار) از دارایی‌های تسهیلات غیر بودجه‌ای صلح اروپا (EPF) و حداکثر ۵ میلیارد دلار است و از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ سالانه ۵ میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.