بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان سه‌شنبه در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مورد کمک و اعزام نیرو به اوکراین گفت که اعزام نیرو کمکی به حل مشکلات کی‌یف نمی‌کند.

واکنش آلمان به اظهارات مکرون: اعزام نیرو کمکی به اوکراین نمی‌کند

وزیر دفاع آلمان درباره پیشنهاد فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین از سوی متحدان کی یف اظهار کرد: از دیدگاه من، ما واقعا نیازی به صحبت درباره اعزام نیرو یا شجاعت بیشتر و کمتر نداریم.

وی افزود: وقتی صحبت از کمک به اوکراین می‌شود این چیزها واقعا کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

پیستوریوس درباره ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین نیز گفت که برلین تصمیمی سیاسی در این باره اتخاذ نکرده است.

وی تاکید کرد: هیچ تصمیم سیاسی از سوی من یا اولاف شولتس صدراعظم آلمان برای ارسال موشک تاروس به اوکراین اتخاذ نشده است.

آلمان تاکنون در برابر ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین مقاومت کرده زیرا نگران درگیری مستقیم با روسیه است.

بحث‌ها در این باره پس از آن تشدید شد که رسانه‌های روسی روز جمعه فایل صوتی ۳۸ دقیقه‌ای از تماسی را منتشر کردند که در آن افسران آلمانی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کی‌یف به یک پل در شبه جزیره کریمه صحبت می‌کردند.

صدراعظم آلمان دوشنبه تاکید کرد که ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف در صورت نیاز به حضور کارکنان و نظامیان آلمانی در اوکراین، منتفی خواهد بود.

اولاف شولتس اظهار کرد: نمی‌توان یک سامانه موشکی که مسافت وسیعی را پوشش می‌دهد، تحویل داد ولی به این فکر نکرد که چگونه می‌توان این تسلیحات را کنترل کرد.

وی گفت: اگر قرار باشد نظامیان آلمانی برای کنترل و کار با این سامانه در اوکراین حضور داشته باشند، ارسال این سامانه ممکن نخواهد بود.

مکرون هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزو د، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه امروز سه‌شنبه نیز در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره جنگ اوکراین از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به این موضوع بزدلانه عمل نکنند.

وی از شرکا و متحدان اوکراینی خواست تا با نزدیک شدن اروپا به مقطع حساسی که جایی برای بزدلی نیست، شجاعت نشان دهند.

مکرون گفت: جنگ به خاک ما بازگشته است، قدرت‌هایی که غیرقابل توقف شده‌اند تهدید را گسترش می‌دهند و هر روز بیشتر ما را تهدید می‌کنند.

آلمان پس از آمریکا دومین تامین‌کننده سلاح برای اوکراین است اما شولتس با ارسال موشک‌های کروز تاروس به کی‌یف موافقت نکرده است. این موشک‌ها ۵۰۰ کیلومتر برد دارند و می‌توانند به اهدافی در خاک روسیه اصابت کنند.

انگلیس و فرانسه پیشتر ارسال موشک‌های دوربرد خود یعنی «سایه طوفان» و «اسکالپ» به اوکراین را تایید کرده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.