معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ اثر طبیعی استان شامل «درخت انجیر کهنسال» و «ریگ و خور تنگ» در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسیدند.

۲ اثر طبیعی سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی سعادتیان اظهارکرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای ثبت کشور در محل وزارتخانه برگزار شد پرونده ثبتی ۲ اثر طبیعی استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با توجه به ارزشمندی و ویژگی‌های خاصی که داشتند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسیدند.
وی افزود: منظر طبیعی ریگ و خور تنگ واقع در بندر تنگ شهرستان کنارک و درخت انجیر کهنسال کوپان‌سر واقع در شهرستان چابهار ۲ اثر ارزشمندی بودند که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ریگ تنگ که از طریق خور قابل دسترسی است از جمله مناظر طبیعی منحصر به فرد سواحل مکران است که همواره جزو مقاصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود.
به گفته وی، درخت انجیر کهنسال کوپان‌سر نیز با میانگین سنی ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال به عنوان یکی از درختان شاخص کشور شناخته شده و از نظر وسعت تاج پوششی دومین درخت شناسایی شده ایران است که با تایید شورای ثبت ملی در میراث طبیعی ملی ثبت شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.