سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان صالح آباد گفت: خرید ماهی از ماشین‌های سیار و بدون مجوز دامپزشکی اکیدا ممنوع است

خرید ماهی از ماشین‌های سیار و بدون مجوز دامپزشکی اکیدا ممنوع است

به گزارش قدس خراسان، جمشید واعظ کیا اظهار کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی به ویژه ماهی که فسادپذیری سریع و بالایی دارد باید در مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی انجام شود که دارای یخچال و یا با استفاده از یخ خشک که به صورت روزانه مورد بازدید کارشناسان نظارت هستند، صورت گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان صالح آباد افزود: دست فروشانی که با ماشین های سیار اقدام به فروش ماهی می‌کنند به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در نگهداری و عرضه ماهی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل ماهی منجر به فساد آن در زمان بسیار کوتاهی می‌شوند و احتمال مسمومیت برای مصرف‌کنندگان وجود دارد که این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

وی تاکید کرد: این گونه عرضه غیرمجاز محصولات حساس پروتئینی به ویژه ماهی که فسادپذیری و حساسیت بیشتری نسبت به بیماری‌های ویروسی و میکروبی دارند اکیدا ممنوع است و مردم فریب قیمت ارزان این محصولات را نخورند و از دستفروشان سیار نخرند.

واعظ کیا خاطرنشان کرد: استفراغ، اسهال، تب، شکم درد و بدن درد از علائمی است که در صورت مصرف، نشان می‌دهد شما مسمومیتی ناشی از مصرف ماهی فاسد دارید و در صورت عدم درمان به موقع هنگام مسمومیت، به دلیل کمبود آب و تغییرات الکترولیت بدن بیمار، زندگی فرد به خطر خواهد افتاد و متاسفانه کودکان و افراد مسن مستعدترین افراد هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی صالح آباد با اشاره به انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی که توسط باکتریها یا سموم آلوده می‌شوند از شهروندان خواست: برای حفظ سلامت خود از خرید فرآورده‌های خام دامی از دستفروشان سودجو که اقدام به عرضه غیرمجاز این فرآورده‌ها می‌کنند، خودداری کنند و در هنگام خرید این محصولات دریایی حتما از شبکه دامپزشکی استعلام گرفته و به برچسبی که دارای تاریخ تولید و انقضا، کد پروانه بهداشتی، محل تولید و شرایط نگهداری باشد دقت کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف غیربهداشتی و موارد مشابه در خصوص فروش ماهی غیر بهداشتی به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع داده تا با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.