رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده باش ۶۰ پایگاه اورژانس برای سه‌شنبه آخر سال خبر داد.

آماده باش ۶۰ پایگاه اورژانس خراسان شمالی برای چهارشنبه سوری

به گزارش قدس آنلاین، دکتر تقی دولت آبادی  اظهار کرد: نیروهای اورژانس استان بر اساس تجربیات سال‌های گذشته آموزش دیده‌اند و امسال نیز در سراسر استان شامل دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشکده اسفراین ۶۰ پایگاه اورژانس، آماده باش هستند.

وی ادامه داد: ۴۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در اورژانس استان آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری هستند و اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های ما نیز برای خدمت رسانی آماده شده‌اند.

وی گفت: تمامی نیروهای ما در آماده باش کامل قرار داشته و تجهیزات کافی را در اختیار دارند؛ اما امیدواریم اتفاقی رخ ندهد و همه مردم و خانواده‌ها از حوادث احتمالی این شب به سلامت عبور کنند.

دولت آبادی با بیان اینکه آگاهی خانواده‌ها در سال‌های اخیر در خصوص حوادث سه‌شنبه آخر سال افزایش یافته است، بیان کرد: در سال‌های گذشته تعداد مجروحان چهارشنبه سوری بسیار زیاد بود اما با پیگیری‌های انجام شده، فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها و افزایش آگاهی مردم، تعداد مصدومان به شدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: بین مصدومان چهارشنبه سوری استان طی سال گذشته صرفاً ۶ مصدوم جدی وجود داشت که به بیمارستان منتقل شدند و در بسیاری از موارد حتی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نبود؛ اما همین موارد جزیی و کم تعداد نیز نباید وجود داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی افزود: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که همراه فرزندانشان باشند چرا که ممکن است کودکان و فرزندان، شیطنت‌هایی را انجام بدهند اما در صورتی که همراهی خانواده وجود داشته باشد از این اقدامات، آسیب‌ها و خسارات جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب فرزندانشان باشند که از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و اگر قصد روشن کردن آتش را دارند این کار را در یک منطقه امن انجام دهند و حتماً کپسول اطفای حریق یا چند بطری آب داشته باشند تا اگر اتفاقی افتاد پیش از رسیدن همکارانم بتوانند شستشوی لازم برای کاهش شدت آسیب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.