سخنگوی دولت از تصمیم هیئت واگذاری برای ندادن مالکیت باشگاه پرسپولیس و استقلال به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کارگری خبر داد و گفت: دلیل این اتفاق پیدا شدن گزینه های دیگری از میان بانکهای خصوصی در این فاصله با پیگیری‌هایی که متولیان مربوطه در مجموعه‌های دولت است.

واگذاری پرسپولیس و استقلال به صندوق کارگران منتفی شد/ دو بانک خصوصی پای کار آمدند

علی بهادری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران  به تشریح تصمیمات جلسه امروز هیئت دولت در خصوص موضوع واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت و با اعلام منتفی شدن واگذاری این باشگاه ها به تامین اجتماعی و صندوق بزنشستگی ان، گفت: دولت رسالت خود را پشتیبانی از این دو تیم که سرمایه های ملی می‌داند و  حمایت از هوادارن آنها قرار داده و از ابتدا تلاش کرد موانع حقوقی و مشکلات آنها را برطرف کرده و دولت کمک کار دو باشگاه باشد که موانع حقوقی شان (برای واگذاری)را برطرف کنند و بدین منظور فرآیند واگذاری را از بورس آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در این مسیر  هم شفافیت از عملکرد مالی این دو باشگاه ایجاد شد و هم بخشی از سهام این دو به مردم در سازمان بورس رسید، افزود:  برای واگذاری بقیه سهام این دو باشگاه که موانع حقوقی شان برطرف شود در طول دو سال گذشته بارها از سوی از سوی هیات واگذاری و سازمان خصوصی سازی آگهی انجام شد تا بخش خصوصی  آنها را خریداری کند و حامی آنها باشد و هم اینکه از مزایای تجاری و اقتصاد آنها بتواند با تبلیغات و نشان آنها بهره‌برداری لازم را داشته باشد اما در این دو سال مانع حقوقی این اتفاق برطرف نشد.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه در نهایت  سازمان خصوصی سازی بپیشنهاد واگذاری این باشگاه ها را به تامین اجتماعی به عنوان تسویه بخشی از دیون دولت ارائه داد تا مشکل مالکیت واحد دو باشگاه نیز از این طریق حل شود، خاطرنشان کرد:  بعد هم بنا بود تامین اجتماعی دینی که از دولت گرفته را به شرکت‌هایی که خودش دارد واگذار کند که سودده هستند و توان اقتصادی مناسبی هم دارند کعه دولت هم با این پیشنهاد موافقت و مجوز را برای هیئت واگذاری صادر کرد که اگر جوانب بررسی شد و امکان قانونی این را داشت از این ظرفیت قانونی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه   هیات واگذاری دیروز تشکیل جلسه داد و جوانب را بررسی کردند و به جمع بندی نرسیدند یعنی به این نتیجه رسید که از این مجوز استفاده نکند، گفت: دلیل اصلی هم این بود که گزینه های دیگری در این فاصله با پیگیری هایی که متولیان مربوطه در مجموعه های دولت داشتند از مجموعه بانک های غیردولتی پیدا شدند.

بهادری جهرمی اظهار کرد:  مذاکرات اولیه با دو بانک  غیر دولتی در این خصوص صورت گرفته و امروز گزارش و پیشنهاد هیات واگذاری در دولت مطرح شد، و در صورتیکه توافق جمعی داشته باشیم در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی که مستعد هستند و توانمندی مالی دارند که حامی این سرمایه های ملی ما باشند، این کار انجام می شود. بانک ها هم چون سرمایه های مردمی داخلشان هست هم توان اقتصادی بالایی دارند هم بزرگ ترین شرکت های مردمی ما هستند اگر موفق شویم تیم های مردمی را به بانک های غیردولتی واگذار کنیم یعنی موفق شدیم به شرکت های مردمی واگذار کنیم.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دولت از این پیشنهاد استقبال کرد مثل گذشته که پیش از این هم بارها آگهی زده شده بود که این دو باشگاه به مجموعه های دیگری واگذار شود همه اجزای دولت توافق کردند وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی را با هیات های عامل بانک ها خواهند داشت پیش بینی می کنیم  در چند روز آتی به توافق نهایی با این دو بانک غیر دولتی برسیم که از این سرمایه های ملی حمایت های گسترده داشته باشیم امیدواریم خبر خوبی برای هواداران هر دو تیم باشد و بتوانیم امروز یک بازی خیلی قشنگ از هر دو تیم ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    این دو باشگاه شدیدا در زیان هستند . وضعیت مالی و حسابداری این دو باشگاه افتضاح است . هیچ آدم عاقلی حاضر نیست با خرید این بنگاه های زیان‌ده ، چوب حراج به سرمایه‌ش بزنه .