معاون فرهنگی - اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان، آمار زائران نوروز کمتر خواهد بود اما امکان افزایش زائران با توجه به طولانی ترین شدن ایام تعطیلی نیز وجود دارد.

آمار زائران نوروزی امسال کمتر خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد مطرح کرد: دستگاه های اجرایی پذیرش زائران نوروزی را از ۱۹ اسفند آغاز کرده اند و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان رسمی و موقت یا اضطراری برای پذیرش حدود ۷۰۰ هزار زائر نوروزی در مشهد پیش بینی شده است، گفت: آماده سازی برای پذیرش زائران نوروزی در مشهد به نحوی انجام گرفته است تا ضمن پوشش ضعف سالهای گذشته، راهنمایی و مدیریت خوبی برای پذیرایی و اسکان زائران انجام گیرد تا آنان در زمان حضور در مشهد دچار مشکل نشوند و از ظرفیتهای اسکان رسمی و موقت در این شهر بهره گیرند.

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: مسوولیت راهنمایی زائران و مدیریت اسکان آنان در مشهد برعهده فرمانداری است که با جدیت این موضوع را پیگیری و دنبال می کند تا بتوان شرایط بهتری را برای اسکان زائران فراهم کرد.

گنابادی نژاد افزود: برنامه ریزیها برای اسکان و پذیرش زائران نوروزی از آبان ماه امسال آغاز شد و اولویتهای مربوط به ۱۰۰ مساله در ۱۹ کمیته ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی احصا شد.

وی اضافه کرد: تامین اقلام مورد نیاز و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در نوروز به ویژه قیمتهای آنها که مورد تاکید استاندار خراسان رضوی است، تحت مدیریت کارگروه تنظیم بازار استان قرار دارد و مجموعه ناظران بر این بخش مشخص و همه کالاها و خدمات تعیین شده اند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قیمت کالاها و تعرفه خدمات مورد نیاز زائران مشخص شده و در سطح وسیع اطلاع رسانی می شود تا بتوان رضایت زائران امام رضا(ع) در نوروز امسال را تامین کرد.

گنابادی نژاد موضوع حمل و نقل زائران را از دیگر مسائل مهم مربوط به زائران نوروزی ذکر و بیان کرد: گاه زائران در سالهای گذشته در حوزه حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می شدند که در این زمینه کارگروه ملی زیارت مصوبه ای داشت تا با اهتمام سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، بلیت رفت و برگشت از تمامی مبادی زائرفرست به زائران متقاضی فروخته شود تا مشکلی در تامین بلیت نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان پیش بینی زائران نوروزی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان پذیرش زائران در نوروز سالهای گذشته حداکثر ۱۰ میلیون نفر بوده است و امسال با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان، آمار زائران نوروز کمتر خواهد بود اما امکان افزایش زائران با توجه به طولانی ترین شدن ایام تعطیلی نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.