امام جمعه گناباد گفت: توجه جدی دولتمردان به کاهش تبعات و خسارتهای خشکسالی، دغدغه عمومی و مطالبه مهم مردم این شهرستان از دولت سیزدهم است.

 کاهش تبعات خشکسالی مطالبه اهالی این شهرستان از دولت است

به گزارش قدس قدس خراسان،حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد افزود: خشکسالی سالهای اخیر خسارتهای زیادی به کشاورزان و دامداران این شهرستان وارد کرده و میزان بارندگی در گناباد امسال نیز ۴۹ میلی‌متر و بسیار کمتر از حد میانگین بوده است.

وی ادامه داد: خشکسالی همچون زلزله خاموش، مشکلات زیادی را برای مردم مناطق شهری و روستایی گناباد ایجاد کرده و موجب مهاجرت شمار زیادی از مردم این منطقه به شهرهای بزرگ شده است.

خطیب نماز جمعه گناباد گفت: با وجود استمرار و تشدید تبعات خشکسالی، ولی اعتبارات خشکسالی هم به این شهرستان طی سال جاری اختصاص نیافته است.

صادقی نسب از مسوولان ذیربط در سطوح استانی و ملی و دولتمردان و رییس جمهور خواست که با توجه بیشتر به دغدغه و مطالبه مهم مردم گناباد با اختصاص اعتبارات خشکسالی برای لایروبی قناتها، آبخیزداری و آبخوانداری تبعات این معضل را کاهش دهند.

وی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم و رییس جمهور به رسیدگی به خسارتهای سیل در استان سیستان و بلوچستان از دولتمردان خواست که برای کاهش تبعات معضل خشکسالی هم عنایت جدی داشته باشند.

وی با گرامیداشت ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت از این مساله به عنوان دستاوردی مهم در کشور یاد کرد و گفت: انگلیس که تا قبل از ملی شدن صنعت نفت منافع زیادی به دست آورده بود بعد از این مساله و از دست دادن منافع خود به دنبال منزوی کردن آیت الله کاشانی و تحریک مصدق رفت و سیاست ایجاد شکاف در بین این ۲ را پیش گرفت و با پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما به عزت و اقتدار و استقلال واقعی دست یافت و از یوغ استکباری سلطه بیگانگان نجات یافت

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.