جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۲۱ مرکز بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

فعالیت ۲۱ مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا جویا اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ ستاد مرکز بهداشت استان در سناباد به همراه ۵ مرکز بهداشت مشهد و ۱۶ مرکز شهرستانی و در مجموع ۲۱ مرکز بهداشت فعال است تا که خدمات موردنیاز زائران و مجاوران امام رضا(ع) را ارائه دهند.

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این ایام و از بازه زمانی ۱۴ اسفند ماه امسال تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده تعداد ۴۵ مرکز خدمات جامع در مشهد و ۸۷ مرکز هم در شهرستان‌ها فعال است و در کنار آن برای هر شهرستان یک مرکز منتخب برای بیماران تنفسی پیش‌بینی شده و در مجموع در این حوزه فعال است.

وی در خصوص پایگاه‌های فعال مراقبت بهداشتی مرزی در ایام نوروز ۱۴۰۳، گفت: در این ایام تعداد ۵ پایگاه فعال مراقبت بهداشتی مرزی داریم که شامل یک مرکز هوایی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و ۴ مرکز زمینی در مناطق مرزی شهرستان‌های تایباد، درگز، قوچان و سرخس است.

جویا با ذکر این نکته که برای ایام نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۳۸۳ پایگاه فعال بهداشتی در حوزه خدمات بیماری‌ها پیش بینی شده که شامل ۱۱۳ پایگاه مشهد و ۲۷۰ پایگاه شهرستان‌های تابعه بوده است، تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۱ مرکز فعال در حوزه پیشگیری و درمان هاری (۵ مرکز در مشهد و ۲۶ مرکز در شهرستان‌ها)، ۳۴ مرکز درمان سالک (۴ مرکز در مشهد و ۳۰ مرکز در شهرستان‌ها)، ۲۱ مرکز مشاوره ازدواج (۵ مرکز در مشهد، ۱۶ مرکز در شهرستان‌ها)، ۳۳ مرکز در حوزه تیروئید (۱۱ مرکز در مشهد و ۲۲ مرکز در شهرستان‌ها)، ۲۷ واحد آزمایشگاهی (۱۰ واحد در مشهد و ۱۷ واحد در شهرستان‌ها) و ۲۱ واحد دندانپزشکی (۴ واحد در مشهد و ۱۷ واحد در شهرستان‌ها) پیش بینی شده تا که در ایام تعطیلات نوروزی خدمتگزار زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها باشد.

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۵۵ تیم در مشهد با ظرفیت ۲۸۰ نفر و ۱۰۵ تیم در شهرستان با ۴۸۰ نفر هم با مجموع ۱۶۵ تیم و ۷۶۰ نفر برای این مأموریت ۴۰ روزه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ همانند دیگر ایام سال سامانه تلفنی ۳ رقمی ۱۹۰ به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی بوده و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی بلافاصله موضوع با این شماره تماس گرفته و موضوع را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند تا پیگیری و برخورد لازم در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.