وزیر خارجه مجارستان، راهبرد کشورهای اروپای غربی برای کمک نظامی به اوکراین، با هدف شکست روسیه در جنگ را شکست‌خورده ارزیابی کرد.

مجارستان: راهبرد غرب در قبال جنگ اوکراین شکست‌ خورده است

به گزارش قدس آنلاین ، «پیتر سیجارتو»، پیش از سفر به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، در صفحه شخصی خود در فیس بوک خاطرنشان کرد: رهبران کشورهای اروپای غربی باید به این فهم برسند که راهبرد نظامی آنها در قبال اوکراین شکست خورده است و ادامه آن، خطر بروز یک جنگ جهانی دیگر را به دنبال دارد.

وی، وضعیت اروپا را بحرانی دانست و افزود: اگر رهبران اروپای غربی نصف تلاششان برای تسلیح اوکراین را صرف صلح کرده بودند، صلح خیلی وقت پیش حاصل شده بود.

این مقام اروپایی با اشاره به پیشنهاد فرانسه برای ارسال نیرو به اوکراین، گفت: استقرار نیروی زمینی در اوکراین با سیاست های ناتو در تضاد است و امیدوارم که همکاران اروپایی ما نخواهند با آتش بازی کنند و تنش ها را افزایش ندهند.

در این میان وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گردهم می آیند تا تحولات مختلف جهانی از جنگ غزه تا تحولات اوکراین را بررسی کنند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حضور یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    اصلا راهبرد نیست ، فریبیه که روسیه با پای خودش رفته تو تله غرب . البته غرب فقط یک مجریه نه بیشتر .