حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی به ضرورت حفظ آبروی مؤمنین در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در عصر تکنولوژی معاصر که فضای مجازی در آن بیداد می‌کند، مراقب رفتار و اعمال، نوشته‌ها و بیان مطالب باشیم تا آبروی مؤمنی به خطر نیفتد.

حفظ آبروی مؤمنین، وظیفه‌ای همگانی در عصر تکنولوژی/مراقب رفتار و نوشته‌هایمان در فضای مجازی باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در جمع روزه‌داران در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت: خداوند متعال عقل را به عنوان معیار تشخیص حق و باطل و نقطه تمیز شایستگی‌ها و ناشایستگی‌ها قرار داده تا انسان به وسیله آن از گناه دوری کرده و در مسیر سعادت گام بردارد.

وی با بیان اینکه شیطان در هر مرحله‌ای سعی می‌کند انسان‌ها را از مسیر اصلی گمراه کند، گفت: ضرورت دارد با هوشیاری و مراقبت بیشتر، اعمال و رفتار خود را مورد محک و سنجش حقیقی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به برخی گناهان که انسان را از اساس و پایه در مسیر تباهی قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: دروغ، تهمت و رباخواری از جمله این آلودگی‌های خباثت‌آلود است که ضرورت دارد در این باب تعقل و تفکر بیشتری کرده و خود را از این مهلکه نجات دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی استثنایی در مسیر تهذیب نفس و تزکیه انفاس اشاره کرد و گفت: هر مؤمن باید از فرصت سحرگاهی و شامگاهی استفاده کرده و در این ماه به درگاه الهی توبه کند.

وی با بیان اینکه از ماه مبارک رمضان باید برای اندوختن نیکی‌ها و زدودن گناهان بهترین بهره را برده و با حضور در مجالس و محافل قرآنی، تفسیر و تلاوت قرآن از این فرصت بهترین بهره را ببریم، گفت: ماه رمضان گنجینه عظیم معرفتی برای بشریت است.

امام جمعه اردبیل در پایان به ضرورت حفظ آبروی مؤمنین در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در عصر تکنولوژی معاصر که فضای مجازی در آن بیداد می‌کند، مراقب رفتار و اعمال، نوشته‌ها و بیان مطالب باشیم تا آبروی مؤمنی به خطر نیفتاده و زمینه حفظ شأن و جایگاه انسان‌های وارسته و شایسته فراهم آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.