۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 973930

نماینده ادوار مجلس گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور لازم است دولت از بنگاه‌داری بانک‌ها و از تصدی‌گری خود و رقیب‌ شدن برای بخش خصوصی پرهیز کند.

افتخاری: دولت از رقابت با بخش خصوصی پرهیز کند

به گزارش قدس آنلاین، «لاله افتخاری» فعال سیاسی اصولگرا ، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نخست سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش یک دهه است که شعارهای سال را اقتصادی در نظر می‌گیرند؛ همچنین در کنار اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید، رونق فضای کسب و کار، رشد تولید و کنترل تورم، مبحث جهش تولید و مشارکت مردم مورد توجه و تاکید ایشان واقع شده است.

وی افزود: اگر همه مسؤولان و ظرفیت‌های کشور پای کار می‌آمدند، قطعاً تولید ما دچار مشکل نمی‌شد؛ هر چند در بسیاری از موارد اقداماتی که دولت و مسؤولان انجام داده‌اند منجر به بازگشایی و افزایش تولید کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل شده است اما همه این‌ها که آن کفایت لازم را برای تولید کشور نداشته است.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: لازم است تولید کشور به صورت جهشی رشد کند. دولت و مجلس می‌توانند نقش‌آفرین باشند تا زمینه لازم برای حضور مردم در اقتصاد و رفع موانع حضور آن‌ها را شاهد باشیم.

افتخاری با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: لازم است بستری در کشور فراهم شود که سرمایه‌گذاران در هر نقطه‌ای از جهان که سرمایه‌گذاری کردند، سرمایه‌های خود را به داخل کشور بیاورند.

وی افزود: البته سرمایه‌های ما صرفاً مادی نیستند بلکه سرمایه‌های انسانی هم داریم که متأسفانه به دلیل بی‌تدبیری، سو مدیریت‌ها، عدم دقت و توجه به ظرفیت‌های مردمی موجب دلسردی و مهاجرت آن‌ها شده‌است.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در ادامه راهکارها برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، لازم است که دولت از بنگاه‌داری بانک‌ها و از تصدی‌گری خود و رقیب‌شدن برای بخش خصوصی پرهیز کند؛ متأسفانه در گذشته شرکت‌هایی که بایستی خصوصی می‌شدند به گونه‌ای واگذار شدند که گویی از یک جیب دولت به جیب دیگر آن منتقل شدند و سو استفاده‌هایی صورت گرفت تا خصوصی‌سازی لازم شکل نگیرد.

افتخاری تصریح کرد: لازم است مجلس در دو ماه باقی مانده و نیز مجلس آینده در کنار قوه قضاییه و دولت با حضور مردم برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب، پای کار بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.