انگلستان با گل ستاره جوان برزیلی ها یعنی آندریک، مقابل طلایی پوشان شکست خورد. بعد از عملکرد مقابل برزیل سوالات زیادی در مورد خط دفاع، هافبک و حمله برای هوادارانشان به وجود آمده است که در زیر آن ها را بررسی می کنیم.

سه سوال اساسی برای انگلیس بعد از شکست مقابل برزیل

به گزارش قدس آنلاین، گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس بعد از پایان بازی مقابل برزیل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «معلوم است که دوست ندارم در فوتبال شکست بخورم، اما فکر می‌کنم عملکرد فردی بسیار خوبی را از بازیکنانی که پیش از این کمتر برای تیم ملی به میدان رفته بودند شاهد بودیم. ما به اندازه آنها برای گلزنی تلاش کردیم و اختلاف تنها در یک لحظه به وجود آمد.»

سه موضوع کلیدی در ذهن هواداران انگلیس پیش از بازی دوستانه بعدی با بلژیک در روز سه شنبه در ومبلی وجود خواهد داشت، شاید آخرین بازی قبل از اینکه ساوتگیت ترکیب اولیه خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا در تابستان پیش رو اعلام کند.

چرا در خط دفاعی حس عدم اطمینان وجود دارد؟

گرت ساوتگیت به درستی به کیفیت بالای پاس دهی در یک سوم هجومی برزیل در بازی شنبه شب اشاره کرد، اما همچنان بلاتکلیفی در خط دفاع انگلیس را نمی توان فراموش کرد.

هری مگوایر باز هم اشتباه داشت که رافینیا می توانست او را مجازات کند. لوکاس پاکِتا هم پس از اینکه بن چیلول که بازی ضعیفی را پشت سر گذاشت در جای خود در دفاع چپ حضور نداشت به تیر دروازه انگلیس زد. مصدومیت کایل واکر به مشکلات آن ها اضافه می‌کند، کیران تریپیه و ترنت الکساندر-آرنولد، مدافعان راست دیگر انگلیس هم به دلیل مصدومیت غایب هستند. در شروع بازی، به نظر می‌رسید که این محتمل‌ترین ترکیب دفاعی انگلیس برای بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ با صربستان باشد. در حالی که لوک شاو با یک دوره مصدومیت طولانی مدت دست و پنجه نرم می کند. این موضوع اهمیت بیشتری به نقش دکلان رایس و جود بلینگهام در خط میانی می‌دهد.

چه کسی معضل هافبک را حل خواهد کرد؟

کانر گالاگر برای انگلیس خستگی‌ناپذیر در خط میانی کار کرد و موقعیت خوبی هم برای واتکینز فراهم آورد، اما به نظر نمی‌رسد او بتواند نقش حمایتی برای رایس و ایجاد تعادل در مسیر رفت و آمدهای بلینگهام به جلو و عقب زمین را داشته باشد. انگلیس در مقابل برزیل اغلب در ضدحمله ها توسط رودریگو و لوکاس پاکتا گرفتار می‌شد. جردن هندرسون علیرغم فصل نامعمول خود، انتخاب واضحی در برابر حریفان قدرتمند خواهد بود. او یکی از هافبک های آزمایش شده و مورد اعتماد ساوت گیت است.

ساوتکیت معتقد است که تیمش شماره ۶ به اندازه کافی در اختیار ندارد و به همین خاطر است که کوبی ماینو را برای اولین بار به تیم ملی دعوت کردند. بازیکن جوان منچستریونایتد در بازی کوتاه مدت خود مقابل برزیل بارقه هایی از استعدادش را نشان داد، اگرچه این غیرمنصفانه است که فکر کنیم او با تنها یک بازی ملی و ۲۳ بازی رسمی باشگاهی آماده حضور در ترکیب اصلی انگلیس در مسابقات یورو است.

شاید ساوت‌گیت موافق نباشد، اما آیا فیل فودن می‌تواند بهترین گزینه برای این ناحیه از زمین به شمار بیاید؟ او در این فصل برای منچسترسیتی در میانه میدان درخشیده و همیشه در پست های مختلف برای سه شیرها نمایش خوبی داشته است. درست است که خواص هجومی او بسیار بیشتر از بخش دفاعی بازی اش است اما شاید حمله در حال حاضر بهترین نوع دفاع برای انگلیس باشد.

آیا موقعیت خراب کردن واتکینز راه را برای تونی باز کرد؟

لحظه بزرگ اولی واتکینز در دقیقه ۱۸ از راه رسید اما او نتوانست بهترین موقعیت تیمش را به گل تبدیل کند. ایستادن در کنار هری کین کار آسانی نیست، اما مهاجمان بر اساس گل‌هایشان قضاوت می‌شوند و بازی های ملی در این زمینه بی‌رحم است، همانطور که برزیل در اواخر بازی این را ثابت کرد. همچنین سبک بازی کین با واتکینز متفاوت است. مهاجم بایرن مونیخ در بسیاری از مواقع از خط حمله خارج می شود تا توپ را پخش کرده، دیگران را وارد بازی می کند و پاس های کلیدی بدهد. واتکینز اما پشت سر مدافعان فرار می کند اما فقط با گلزنی است که می تواند خود را ثابت کند. آنتونی گوردون هم در این بازی  در جناح چپ درخشید. واتکینز نتوانست بهترین فرم خود که در استون ویلا این فصل از او شاهد بودیم را نشان دهد. این شانس بزرگی به ایوان تونی می دهد تا روز سه شنبه مقابل بلژیک بتواند گوی سبقت را از واتکینز برباید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.