مسول اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات قرآنی در یزد تاکید کرد.

لزوم راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات قرآنی در یزد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های قرآنی تاثیرگذار در یزد اظهار کرد: برای تحقق این مهم نیاز به سخت افزار و نرم افزارهای بسیاری داریم.

وی رویکرد مدیران و برنامه‌ریزان به اجرای برنامه‌های قرآنی اثرگذار را از ملزومات نرم افزاری خواند و افزود: آنچه مهم است نگاه مدیران در سطح کشور است که تا حدودی می‌تواند نسبت به رفع مشکلات در حوزه قرآن و اجرای برنامه‌های اثرگذار کمک کند.

وی بیان کرد:متأسفانه نگاه مدیران فرهنگی در سطح کشور به فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر برنامه‌های فرهنگی کمرنگ‌تر است و به نظر می‌رسد مسائل قرآنی برای آنها مهم نیست و برای آن وقت‌ نمی‌گذارند.

رضایی، ضعف اطلاع‌رسانی و تبلیغات در حوزه برنامه‌های قرآنی را از آسیب‌های این حوزه برشمرد و بیان کرد: مردم مشتاق برنامه‌های قرآنی هستند و تمایل دارند در برنامه‌های موسسات قرآنی شرکت کنند.

مسول اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: اگر تبلیغات به شکلی باشد که مؤسسات قرآنی و برنامه‌های آن به درستی به مردم معرفی شود و یا مؤسسات بهتر بتوانند خود را معرفی کنند، دیگر لازم نیست از ابزارهای تبلیغی از جمله بنر و ... بهره برد و می‌توان نقش خانه به خانه را ایفا و تبلیغات را تا حدودی انجام داد.

رضایی بر طراحی سامانه‌ای در راستای فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: سامانه‌ای در استان باید طراحی شود تا تمام اطلاعات کامل و جامع از فعالیت‌های قرآنی، فعالان قرآنی و ... را شامل شود و مردم بتوانند به آن مراجعه و اطلاعات را دریافت کنند.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۵ مؤسسه، ۱۱۰ خانه قرآن و ۱۲۰۰ جلسه خانگی قرآن در این استان، بر توزیع عادلانه بودجه‌های قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: بودجه‌های قرآنی باید به نحوی توزیع شود که کفاف فعالیت‌ها را بدهد.

وی گفت: مؤسسات باید علاوه بر آموزش قرآن، در زمینه رفتار و اخلاق قرآنی فرد نیز برنامه داشته باشند و فرد با حضور در مؤسسات قرآنی در رفتار و گفتار نیز تحت تأثیر قرار گیرد و بنابراین تنها نباید به آموزش اکتفا کرد تا اثرگذاری برنامه‌ها افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.