دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق از سوی دبیرکل سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه واکنش نشان داد.

گوترش حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: ما بر ضرورت احترام به اصل حفظ حرمت ساختمان‌های دیپلماتیک و کارکنان آن‌ها در هر صورت تاکید می‌کنیم.

همچنین گوترش از تمامی طرف‌ها خواست که به موجب قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بشر به تعهدات خود پایبند باشند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از تمامی طرف‌ها خواست که از حمله‌هایی که ممکن است آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را در پی داشته باشد، اجتناب کنند.

گفتنی است روز گذشته تلویزیون سوریه از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در منطقه المزه واقع در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در تشریح جزییات این حمله تروریستی گفت که این ساختمان با ۶ موشک پرتاب شده توسط جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل آن شد. در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمد رضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه و همرزمان این شهید به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.