به محض تعطیلی رقابت های لیگ برتر در سال 1402 و آغاز تعطیلات نوروزی فوتبالیست‌ها، فهرستی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس که در پایان فصل جاری قراردادشان به اتمام می‌رسد منتشر شد!

فاجعه مالی در کمین قرمز و آبی؛ پول نباشد کسی نمی‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، به محض تعطیلی رقابت های لیگ برتر در سال 1402 و آغاز تعطیلات نوروزی فوتبالیست‌ها، فهرستی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس که در پایان فصل جاری قراردادشان به اتمام می‌رسد منتشر شد!

در نگاه نخست این ماجرا زیاد مشکوک و سوال برانگیز نبود چون همیشه در این ایام چنین اتفاقی رخ می‌داد و این موضوع از سوی کانال های هواداری در شبکه های اجتماعی مطرح می‌شد اما بلافاصله پس از انتشار این لیست به شکل عجیبی خبرهایی هدفمند مبنی بر پیشنهادهای وسوسه برانگیز برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس در کانال های خبری منتشر شد تا ابهام در خصوص این ماجرا به شکل قابل توجهی افزایش یابد!

همزمان با این جریان، فن پیج های این بازیکنان مدعی شدند مدیران باشگاه طرف قرارداد آنها بایستی به هر قیمتی اقدام به حفظ و تمدید قرارداد آنها کنند حتی اگر رقم درخواستی این بازیکنان بیشتر از انتظار مدیریت باشگاه باشد!

با شکل گیری این فعل و انفعالات دیگر هیچ کسی نمی‌توانست ادعا کند ماجرا یک پدیده طبیعی است، بلکه با کنار هم قراردادن قطعه های پازل یک حقیقت بزرگ فاش می‌شد که این داستان سرایی‌ها صرفا یک اتفاق عادی و معمولی نیست بلکه تلاش مشهود برای افزایش نرخ قرارداد است تا ستاره های استقلال و پرسپولیس پیش از آنکه مدیران به سراغ آنها بیایند به این ترتیب نشان دهند که حاضر به توافق و تمدید قرارداد با هر رقمی نیستند!

از آنجا که تعداد بازیکنانی که قراردادشان  در این باشگاه‌ها به اتمام می‌سد از تعداد انگشتان دو دست هم تجاوز می‌کند کار مدیران باشگاه ها به هیچ وجه آسان نیست بلکه به نوعی یک تراژدی مالی سنگین نیز برای آنها محسوب می‌شود، که برای عبور از آن نیاز به یک بودجه هنگفت و قابل توجه است که اگر تامین اعتبار نشود قطعا بخش قابل توجهی از این نفرات از ترکیب این دو تیم خارج خواهند شد و مقصد دیگری را برای خود انتخاب خواهد کرد.

اوضاع نا به سامان مالی استقلال و پرسپولیس در فصل جاری و نارضایتی شدید بازیکنان از نحوه پرداخت‌های مدیریت باشگاه‌ها باعث شده هیچ یک از بازیکنان مذکور روی خوش به مدیریت نشان ندهند و شکل گیری این فضا نشان می‌دهد آنها قصد کنار آمدن با تیم مدیریت را ندارند بلکه به نوعی می‌خواهند جبران مافات کنند و کسری قرارداد خود در فصل بیست و سوم را جبران کنند. در این میان اوضاع استقلال وخیم تر از پرسپولیس است، ماجرای کاهش قرارداد بازیکنان استقلال در ابتدای فصل به بهانه دریافت مجوز بازی نفرات پشت خط مانده آنقدر بازیکنان استقلال را شاکی کرده که هیچ کسی حاضر به پذیرش بهانه های تکراری ابتدای فصل جاری نیست، اتفاقی که چالش‌های مدیریت این باشگاه را دو چندان کرده است!

نکته تامل برانگیز دیگر به موضوع واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی برمی گردد، از گوشه و کنار شنیده می‌شود بازیکنان با در نظر گرفتن اینکه دیگر این دو باشگاه با نگاه دولتی اداره نمی‌شوند سطح توقعات خود را به شکل عجیبی افزایش دادند و این موضوع را می‌توان از مدل صحبت‌های خودمانی و حرفهای یواشکی آنها متوجه شد.

با این شرایط به نظر می‌رسد دو باشگاه با مشکل بزرگی برای تمدید قرارداد بازیکنان خود مواجه خواهند شد که بدون تردید برای عبور از آن نیاز به بودجه‌ای هنگفت خواهند داشت در غیر این صورت هواداران با کوچ دسته جمعی ستاره های استقلال و پرسپولیس در پایان فصل رو به رو خواهند بود که مطمئنا این اتفاق عواقب خوشایندی برای مدیران و مالکان جدید این دو باشگاه نخواهد داشت.

بازیکنان استقلال که قرارداد آنها پایان فصل به اتمام می‌رسد

ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و جعفر سلمانی.روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری و زبیر نیک‌نفس،پیمان بابایی، آرمان رمضانی و امیرعلی صادقی

بازیکنان پرسپولیس که قرارداد آنها پایان فصل به اتمام می‌رسد

گئورگی ولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحدت حنانوف ،دانیال اسماعیلی‌فرد،سینا اسدبیگی، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و سروش رفیعی،عیسی آل کثیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.