۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 976989

مخالفان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و پلیس ایتالیا دوشنبه در شهر ناپل درگیر شدند.

مخالفان ناتو و پلیس ایتالیا درگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، این درگیری پس از آن رخ داد که معترضان تلاش کردند از موانع امنیتی در اطراف سالن تئاتر «سن کارلو» در ناپل عبور کرده و از برگزاری کنسرتی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو جلوگیری کنند.

ناتو بر اساس پیمان آتلانتیک شمالی تأسیس شد که در چهار آوریل ۱۹۴۹ در واشنگتن توسط وزرای خارجه ۱۲ کشور - بلژیک، انگلیس، دانمارک، ایسلند، ایتالیا، کانادا، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، آمریکا و فرانسه امضا شد. این سند، هدف ناتو را «تقویت ثبات و افزایش رفاه در منطقه اقیانوس اطلس شمالی» نامیده است.

در مقطع کنونی، ‌ ناتو ۳۲ کشور از جمله تقریباً همه کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و ترکیه را در بر می‌گیرد.

کشورهای علاقه‌مند برای پیوستن به ناتو، باید ضمن جلب موافقت دیگر کشورهای عضو این پیمان، در حوزه سرزمینی خود با دیگر همسایگان اختلاف ارضی نداشته باشند و نیروهای مسلح خود را با استانداردهای اتحاد منطبق کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته گفت: کشورهای عضو سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چیزی برای جشن گرفتن در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این ائتلاف ندارند، چرا که تاریخ این اتحاد با ماجراهای تهاجمی همراه بوده که جنگ و ویرانی را برای بسیاری از کشورها به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.