هزاران نمازگزار فلسطینی صبح امروز(چهارشنبه) به رغم تدابیر امنیتی شدید نظامیان صهیونیستی نماز عید سعید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

هزاران فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

به گزارش قدس آنلاین هزاران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری مشتاقانه و امیدوار به دستیابی آتش‌بس  در آینده نزدیک و توقف جنگ در غزه برای اقامه نماز در مسجد الاقصی حضور یافتند. 

 نمازگزاران پس از پایان نماز به خطبه عید سعید فطر گوش سپردند که خواستار حضور مستمر آنان در مسجد الاقصی برای دفع نقشه های مشکوک و خطرناکی شد که اشغالگران به دنبال تحمیل آن در این مسجد هستند.

در این خطبه تاکید شد که مسجدالاقصی خط قرمز است و مردم فلسطین یا امت اسلامی در شرق و غرب کره زمین نمی‌توانند اجازه دهند به آن هتک حرمت شود.

خطیب مسجدالاقصی در خطبه عید سعید فطر گفت: پایداری مردم فلسطین گواهی بر وفاداری آنهاست و آنها آشکارا بر حق هستند.

وی با بیان اینکه وقتی فرزندانمان را می‌کشند چگونه خوشحال باشیم، ادامه داد: ای اهل بیت المقدس و حومه بیت المقدس، حق مسجد الاقصی را ادا کردید، الاقصی را رها نکنید.

همچنین تکبیرهای عید در سراسر مسجد الاقصی به مناسبت نخستین روز عید سعید فطر در میان جمعیت زیادی از نمازگزاران که به تبادل تبریک پرداختند و دیگر افرادی که در ورودی‌های مسجد شیرینی توزیع می‌کردند، بلند شد.

منطقه قدیمی شهر قدس اشغالی هم از ساعات اولیه صبح شاهد حضور گسترده فلسطینی‌ها، خانواده ها و کودکان برای اقامه نماز عید بود.

کودکان نوار غزه نیز در میان اوضاع بشردوستانه و بهداشتی سخت و طاقت‌فرسا و در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی که آنها را از بهره بردن از حال‌وهوای عید محروم نموده از عید فطر استقبال کردند.

همچنین بسیاری از طرح‌های داوطلبانه و تلاش‌های امدادگرانه در نوار غزه برای حمایت از کودکان در طول عید در حال انجام است.

برخی منابع اعلام کردند که نظامیان اشغالگر  با تدابیر امنیتی شدید، مانع ورود بسیاری از نمارگزاران به مسجد الاقصی جهت اقامه نماز عید فطر شدند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.