رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنان تلویزیونی خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت که آمریکا و انگلیس علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند.

المشاط: آمریکا علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌ است

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنان تلویزیونی خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت که آمریکا و انگلیس علیه یمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند.

 او مواضع سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در خصوص ضرب سکه‌های ۱۰۰ ریال یمنی در بانک مرکزی دولت صنعاء را دخالت در امور داخلی یمن عنوان کرد و این مواضع را «خبیثانه» دانست. مهدی المشاط همچنین از تلاش‌های بانک مرکزی دولت صنعاء برای مقابله با جنگ اقتصادی و ثبات قیمت ارز تقدیر کرد.

او تأکید کرد که موضع یمن در قبال حمایت از مردم فلسطین تغییر نخواهد کرد و عملیات یمنی‌ها تا پایان جنگ و محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از سخنان خود به تمجید و تقدیر از عملیات‌های جبهه مقاومت در لبنان و عراق پرداخت و در ادامه بار دیگر حمله رژیم اشغالگر به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ایران و سوریه دانست.

مهدی المشاط افزود: «به مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران برای این شهدای قهرمان که در این جنایت به شهادت رسیدند، تبریک و تسلیت می‌گوییم، تأکید می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی دارد».

انتهای پیام/


 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.