یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که ائتلاف سعودی-اماراتی آتش‌بس یمن را طی یک روز گذشته بیش از ۱۰۰ بار، نقض کرد.

ائتلاف سعودی آتش بس در یمن را بیش از ۱۰۰ بار نقض کرد

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع نظامی یمنی به خبرگزاری رسمی یمن(سبأ) گفت: جنگنده‌های شناسایی ائتلاف، ۲۷ بار در حریم هوایی استان‌های مأرب، حجه، صعده و لحج پرواز کرده و بالگردهای آپاچی نیز ۱۶ بار منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در «البلق الشرقی» در استان مأرب، «الفاخر» در استان الضالع و «شامخ قعبان» در لحج بمباران کردند.

این منبع اعلام کرد: مزدوران ائتلاف، در «الاقوز» در الضالع، منطقه شرق الشیخ و شرق «تبه الشرقی» در جیزان سه مقر نظامی نیز ایجاد کردند. مزدوران ائتلاف در «العکد» در استان مأرب، به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی حمله کردند. این مزدوران همچنین این مواضع را ۲۳ بار هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار دادند.

این منبع تصریح کرد: مزدوران ائتلاف، با یک موشک هدایت شونده، یکی از کادرهای متعلق به نیروهای یمنی را در «الشرفه» واقع در نجران هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین مواضع ارتش یمن را در البلق در مأرب، مزرعه «الهمدانی» و غرب «حرض» در استان حجه، با توپخانه بمباران کردند. این عناصر همچنین ۴۱ بار به سمت شهروندان و نیروهای ارتش یمن در استان‌های حجه، لحج و الضالع تیراندازی کردند.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین اعلام کرد آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمده و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.