۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 792733

قیمت نفت خام امروز در معاملات بازارهای جهانی و در پی اعلام آتش بس در یمن، روندی نزولی به خود گرفت.

کاهش بهای نفت در پی اعلام آتش بس در یمن

به گزارش قدس آنلاین، سرمایه گذاران بازار انرژی امروز و به دنبال انتشار اخبار آتش بس در یمن کمی در مورد آینده بازار عرضه مطمئن‌تر شدند و همین امر موجب شد تا بهای نفت خام کاهش یابد.قیمت نفت خام در هفته گذشته بیش از ۱۳ درصد کاهش داشت؛ اتفاقی که در دو سال گذشته بی سابقه بود.

بر این اساس، امروز در معاملات بازار انرژی بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با یک درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۹ درصد کاهش، ۹۸ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

نماینده سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد: آتش بس سراسری در یمن نخستین آتش بس از زمان آغاز جنگ در این کشور است و می‌تواند موجب شود تا سوخت از منابع یمن به کشورهای مختلف وارد شود تحلیلگران معتقدند جنگ یمن یک تهدید جدی برای آینده بازارهای عرضه نفت خام بود و این آتش بس این تهدید را تا حد زیادی کاهش داد.

پنجشنبه گذشته جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک آمریکا به منظور کنترل قیمت طلای سیاه وارد بازار خواهد شد. این بزرگترین آزادسازی منابع نفتی استراتژیک در سال‌های اخیر از سوی آمریکاست. این آزادسازی در راستای مهار افسار گسیخته بهای طلای سیاه پس از اعمال تحریم هایی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین صورت گرفت. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.