شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد: ایران حملاتی را علیه اسرائیل آغاز کرده است.

 موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟ / بایدن: حملات ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

شبکه خبری سی ان ان آمریکا عصر شنبه به وقت محلی گزارش داد: به گفته چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی به باراک راوید، تحلیلگر مسائل سیاسی و جهانی، ایران با استفاده از ده ها پهپاد علیه اسرائیل حمله کرده است.

خبرنگار تارنمای المانیتور نیز به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد حمله ایران به اسرائیل آغاز شده است.

بر اساس گزارش خبرنگاران رسانه های آمریکایی، مقامات  آمریکایی تایید می کنند که پس از ارزیابی های اولیه مبنی بر اینکه این حمله اواخر امشب انجام خواهد شد، ایران حمله ای  را به اسرائیل آغاز کرده است.

 مقامات آمریکایی مدعی شدند: اطلاعات جدید امروز صبح (شنبه) این جدول زمانی را طولانی تر کرد. یک مقام آمریکایی نیز به اسپوتنیک روسیه گفته است: از آغاز حمله تلافی جویانه ایران مطلع هستند.

شبکه خبری  فاکس نیوز آمریکا نیز گزارش داد همزمان با عملیات تلافی‌جویانه ایران، رئیس مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام  که در تل آویو بسر می برد، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ترک کرده است. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، همزمان با آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان به شکل بی سابقه‌ای به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند.
در همین رابطه منابع صهیونیستی اعلام کردند که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست پس از آغاز حمله ایران، در حال ذخیره کردن آذوقه و آب آشامیدنی هستند.
از سوی دیگر با آغاز پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، شهردار حیفا حالت فوق العاده در این شهر اعلام کرد.
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه جنگ این رژیم لحظاتی پیش در زیر زمین وزارت جنگ این رژیم و در پناهگاه تشکیل جلسه داده است.
یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهدافی در عمق سرزمین‌های اشغالی خبر
درحالیکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند، منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
 صدای آژیر خطر در منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند.
در حالی که برخی از کشورهای غربی از جمله انگلیس هرگونه مشارکت برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را انکار می‌کنند،‌ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از مشارکت جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در رهگیری پهپادهای ایرانی در آسمان اردن و سوریه خبر داد.
یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»
مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی، ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه بامداد امروز (یکشنبه)، مقر پدافند هوایی و موشکی اسرائیل در پادگاه کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت هدف قرار داده است.
خبرنگار بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله امشب ایران به رژیم صهیونیستی اذعان کرد و گفت: گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد!
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران در دور اول از حملات خود، یک فروند موشک هایپرسونیک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.
جوبایدن رئیس جمهور آمریکا با بی سابقه خواندن پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این حملات تاسیسات نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است.
وی با محکوم کردن این پاسخ موشکی و پهپادی قاطع ایران گفت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلفنی صحبت کردم تا بر پایبندی شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کنم.
وی ادعا کرد به نتانیاهو اعلام کردم که اسرائیل توانایی زیادی را برای دفاع از خود نشان داد که پیامی به دشمنانش است مبنی بر اینکه دشمنانش قادر نیستند امنیت اسرائیل را تهدید کنند.
بایدن افزود نشستی را با سران گروه هفت با هدف هماهنگی در خصوص پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران برگزار خواهم کرد!
وی مدعی شد به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشکهای شلیک شده به لطف سامانه هایمان کمک کردیم که برای انهدام موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کرده ایم.
ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.  پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است.
این پایگاه از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد خسارات سنگینی به این پایگاه وارد شده است.
بهمن‌ سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود.
همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داده است. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته حملات ایران همچنان ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ پرتابه شلیک شده است.
او به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی نیز اعتراف کرده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.