معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

به گزارش قدس انلاین، میثم آذرسا در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در خوزستان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد، افزود: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

آذرسا خاطرنشان کرد: حجم متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت نسبت به میزان تامین زمین بسیار بیشتر است.

میانگین ثبت‌نام متقاضیان طرح در خوزستان ۴ برابر بیشتر از نرمال کشور است

وی گفت: در استان خوزستان میانگین ثبت‌نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرمال کشوری و برش جمعیتی استان به نسبت جمعیت کشور، ۴ برابر بیشتر بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد متقاضیان، مازاد بر پیش‌بینی‌ها شده بود، افزود: برنامه ما در زمینه تامین زمین در سال گذشته خوب بوده اما حجم متقاضیان در حوزه جوانی جمعیت به اندازه‌ای زیاد بود که همچنان در حال تامین زمین هستیم.

آذرسا ادامه‌داد: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود.

اسفندماه سال قبل ۳۰۰۰ قطعه زمین با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به خانواده‌های مشمول ماده چهار قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.