معاون صنایع‌ دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در تعطیلات نوروزی ۷۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال انواع صنایع دستی در نمایشگاه های استان به فروش رفت.

فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد به‌آفرین ایام نوروز و تعطیلات ابتدای سال را فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی آثار و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای مسافران و گردشگران عنوان و اضافه کرد: به مناسبت نوروز، نمایشگاه‌های مختلف و متنوع صنایع‌ دستی در ۷۱ نقطه استان در قالب ۶۰۸ باب غرفه برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در معرفی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی هر منطقه، اظهار کرد: بر همین اساس تمام بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی استان در طول تعطیلات نوروز فعال بود و در این مکان ها خدمات برای علاقه‌مندان و گردشگران ورودی به استان ارائه شد.

به آفرین ابراز امیدواری کرد در تعطیلات تابستان که به دلیل شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی و تبریز میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران است، رقم فروش محصولات صنایع‌ دستی استان افزایش یابد.

وی از همراهی شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی و انجمن‌های صنایع‌ دستی در برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز قدردانی کرد و گفت: در کلانشهر تبریز تعداد مکان‌های برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی ۲۰ مورد در قالب ۳۸۰ باب غرفه فروش برای گردشگران خدمات رسانی کرد.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر اهمیت حمایت از کالای ایرانی در قالب پشتیبانی از صنایع دستی تاکید و اظهار کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رشد تولید باید از فعالان این بخش حمایت های قاطع ، اثرگذار و عملیاتی به انجام برسد.

به آفرین با اشاره به جایگاه صنایع دستی استان که تجلی گر تفکر خلاق و بی بدیل هنرمندان این خطه است، ادامه داد: در همین راستا آموزش رایگان صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستان‌های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی و حدود یکصد روستای منتخب استان ارائه شده است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.