عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لزوم اصلاح بحث حریم بهداشتی گفت: باید به سمت اصلاح این موانع غیرضروری برویم و باید به مردم اجازه بدهیم که کسب و کار مرتبط با حوزه دام خود را شروع کنند و به این ترتیب زمینه تحقق شعار سال در تولید کشور فراهم شود.

زنگنه در گفت گو با قدس: حرایم بهداشتی مانع اصلی ورود مردم به صنعت دام کشور هستند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح حریم بهداشتی به خبرنگار قدس گفت: در حال حاضر هیات مقررات زدایی تسهیل مجوز های کسب و کار  کارهای  را شروع کرده است و قرار است خیلی از شرط ها در بحث صدور مجوزها را یا لغو و یا اصلاح کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و ضرورت حذف موانع بی‌خودی و غیرضرور پیش روی مردم جهت ورود به کسب و کار یا توسعه کسب و کار خود اظهار کرد: خیلی از این شرط ها برای صدور مجوز بی خود است و نیاز به اصلاح دارد. اگر برخی‌ از این  شروط حذف شود به تحقق شعار سال کمک می کند.

زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با لزوم اصلاح حرایم بهداشتی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و حرکت به سمت کاهش این حرایم بهداشتی بیان کرد: مثلا در بحث حریم بهداشتی که برای ایجاد دامداری ها و مرغداری ها و همچنین آبزیان در نظر گرفته شده است که باید اصلاحاتی انجام شود و این فاصله کمتر شود. اصلاح این ضوابط و آئین نامه ها در اینکه ما بتوانیم مجوزها را به راحتی به ملت بدهیم قطعا تاثیر دارد. علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است ولی حرایم هیچ تغییری نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ورود هیات مقررات زدایی در راستای تحقق شعار سال به موضوع اصلاح حریم بهداشتی خاطر نشان کرد: هیات مقررات زدایی به درستی درصدد اصلاح شروط صدور مجوزهای کسب و کار ‌و از جمله اصلاح بحث حریم بهداشتی است تا موانع پیش روی کسب و کارها را حذف کنیم؛ بسیاری از شروط شروع کسب و کار بدون ضرورت وجود دارند و باید به سمت اصلاح این موانع غیرضروری برویم و باید به مردم اجازه بدهیم که کسب و کار مرتبط با حوزه دام خود را شروع کنند و به این ترتیب زمینه تحقق شعار سال و مشارکت مردم در تولید کشور محقق خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.