عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اصلاح حریم بهداشتی، گفت: باید نظامات بهداشتی مان را باید براساس شاخصه های روز اصلاح و تعیین و به نفع تولید و مردم طراحی کنیم یعنی اینکه دولت حداقل دخالت را داشته باشد تا مردم در تولید وارد شوند.

نماینده مجلس: تسهیل حضور مردم در جهش تولید کشاورزی با اصلاح حرایم بهداشتی و رفع موانع تولید

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد اصلاح حریم بهداشتی برای احداث دامداری، مرغداری و پرورش آبزیان، گفت: یکسری ضوابط هست که در واقع دستگاههای مختلف در مسیر صدور مجوزها می گذارند ما در قانون صدور مجوزها گفته ایم هیچ ضابطه اضافه بر قانون گذاشته نشود و دستگاهی که توجیهی برای این ضوابط دارند باید در کارگروه مربوطه در وزارت اقتصاد این ضوابط را تصویب کند. به صورت خاص همین ضوابط و فاصله گذاری ها در طول سال‌های گذشته در وزارت بهداشت وجود داشته است و فقط رنگ و لعاب کارشناسی دارند اما اصلا کارشناسی نیست.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد اینها منسوخ شده است نظام ومدل بهداشتی کشور، مدل نگهداری واحدها و مدل بیماری ها تغییر کرده است و اینها هنوز در همان ضوابط ۴۰الی ۵۰سال قبل مانده اند و تغییری ایجاد نمی کنند واینها منسوخ شده است و باید اجازه داد کار تولید رونق بگیرد.

عنابستانی تصریح کرد: زمانی که استاندار چهارمحال بختیاری بودم می گفتند هر واحد پرورش ماهی باید این مقدار از کنار رودخانه فاصله داشته باشد در خود زاینده رود هم به فاصله صدو پنجاه کیلومتر پرورش ماهی را ممنوع واستدلال وزارت بهداشت این بود که آنجا آب شرب مصرف می شود و در سفری به چین داشتم دیدم از شصت کیلومتری شانگهای تا خود شانگهای شصت واحد پرورش ماهی در داخل رودخانه است و آب رودخانه هم برای آب شرب شهر استفاده می شود.

وی بیان کرد: ما نظامات بهداشتی مان را باید براساس شاخصه های روز اصلاح و تعیین و به نفع تولید و مردم طراحی کنیم اینکه امسال سال رونق تولید و مشارکت مردم است یعنی اینکه دولت حداقل دخالت را در تولید داشته باشد و خودش را کنار بکشد تا مردم در تولید وارد شوند.

این نماینده مجلس  با تاکید بر اصلاح حریم بهداشتی، گفت: باید نظامات بهداشتی مان را باید براساس شاخصه های روز اصلاح و تعیین کنیم. باید با توجه به اهمیت برداشتن موانع در تحقق مشارکت مردم در جهش تولید بخش کشاورزی باید حرایم بهداشتی سازمان دامپزشکی در جهت تسهیل فضای کسب‌وکار اصلاح گردد به نحوی که مانع ورود مردم نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.