نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، زیاد أبو عمرو نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: (رژیم) اسرائیل باید قاطعانه تحت فشار قرار گیرد تا از گرسنگی دادن به مردم فلسطین دست بردارد و به قوانین سازمان ملل احترام بگذارد

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، افزود: هیچ جایگزینی برای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی وجود ندارد و آنروا تنها سازمان بین المللی است که نظارت و خدمات بین المللی را به مردم فلسطین ارائه می‌کند.

وی گفت: کمپین‌های دروغ پراکنی و اتهام زنی علیه آنروا با هدف کاهش نقش آن در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی، موضوع جدیدی نیست.

پیش تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.