عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: معمولا در هر جایی که بحث واسطه گری ‌و دلالی بوده است روال قیمت گذاری دچار اشکال شده است و یکی از خوبی های سامانه خودنویس این است که با حذف واسطه ها به تعدیل قیمت اجاره مسکن کمک می کند.

سامانه خودنویس با حذف واسطه‌ها به تعدیل قیمت اجاره مسکن کمک می‌کند

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت: مجموعه اقداماتی که برای آرام کردن بازار مسکن چه در بحث خرید چه فروش و چه اجاره مجلس انجام داد خوب بوده است وقوانین کاملی مصوب شده است اما این قوانین اجرایی نشده اند و تاکنون تاثیر مثبت این قوانین را ندیدیم. سامانه خودنویس نیز یکی از مواد خوب قانون مصوب مجلس بود که اگر به نحو شایسته اجرایی شود می تواند بازار به اجاره بها را کمک کند و قیمت ها را تعدیل کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم حذف واسطه از معاملات حوزه مسکن مردم اظهار کرد: معمولا در هر جایی که بحث واسطه گری ‌و دلالی بوده است روال قیمت گذاری دچار اشکال شده است و یکی از خوبی های سامانه خودنویس  این است که واسطه گری و نقشی که املاکی در افزایش قیمت اجاره بها دارند را از بین می برد و به مردم حق انتخاب برای مراجعه یا عدم مراجعه به این افراد واسطه گر را خواهد داد. از همین رو سامانه خودنویس با حذف واسطه ها زمینه تعدیل قیمت اجاره مسکن را فراهم خواهد کرد.

سرمدی بیان کرد: خیلی از جاها املاکی ها به صورت تصنعی قیمت ها را بالا می برند و بازار را آشفته می کنند. در گاهی اوقات خواسته مالک قیمت بالا برای ملک نیست اما وقتی می بینند پیشنهاد بالاتر از انتظارش داده می شود وسوسه می شود وقیمت بالایی که از طرف بنگاهی پیشنهاد می شود را می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: سیستم و سامانه خودنویس می تواند به تعدیل قیمت ها و توافق منطقی بین مالک و مستاجر کمک کند. این سامانه نیز تحت نظارت وزارت راه و سایر مسئولین بالادست است و اطمینان بیشتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.